Systémy automatického parkování nemusí být integrovány přímo v autě. Jednodušší princip ukazuje robot Ray.
Audi zkouší ve své továrně robota, který samostatně přeparkuje nově vyrobená auta. Stejný systém už funguje i na letišti v Düsseldorfu.
07. března 2015 11:04 /
Audi
0
0
Audi testuje od února letošního roku dva roboty schopné zcela samostatně a automaticky přeparkovat nově vyrobená auta. Pilotní projekt probíhá ve fabrice v Ingolstadtu . Cílem je (jak jinak než) zvýšení efektivity výroby.
Nově vyrobené auto je potřeba zaparkovat do dočasného skladu, než bude naloženo na cestu do finální destinace. Tento proces se zatím řešil jednoduše tak, že zaměstnanec nasedl do vozu, zaparkoval a pak šel pro další auto. Tuhle práci by měl ale dělat robot, který se jmenuje Ray.
Ray je šest metrů dlouhá a tři metry široká věc, která dokáže naložit auto o celkové délce až 5,3 m. Z osobních vozů tak vlastně odveze v podstatě cokoliv kromě prodloužených limuzín, ve kterých se stejně předpokládá, že majitel už svého řidiče na parkování mít bude. Ray si auto změří, podle rozvoru náprav upraví nastavení, pak vůz zvedne do výšky deseti centimetrů a odveze do volného místa. Jakmile vznikne požadavek na vyskladnění aut a odeslání k zákazníkům, Ray stejným způsobem zase nová auta vyveze z garáže a zaměstnanci pak už obstarají pouze finální nakládku na vlak nebo tahač.
Ray ale nepůsobí pouze v Audi, své schopnosti už předvádí také v praxi na letišti v Düsseldorfu. Systém je stejný, rozdíl je pouze v tom, že se převáží auta běžných lidí. Ti se tak nemusí zdržovat zdlouhavým hledáním volného místa a manévrováním ve stísněném prostoru. Jednoduše si vyloží kufry, auto zamknou a Ray ho zaparkuje. Je to chytrý systém, který opravdu ušetří čas a drobné škrábance. Schválně, kdy asi se objeví na Ruzyni.
Nově vyrobené auto je potřeba zaparkovat do dočasného skladu, než bude naloženo na cestu do finální destinace. Tento proces se zatím řešil jednoduše tak, že zaměstnanec nasedl do vozu, zaparkoval a pak šel pro další auto. Tuhle práci by měl ale dělat robot, který se jmenuje Ray.
Ray je šest metrů dlouhá a tři metry široká věc, která dokáže naložit auto o celkové délce až 5,3 m. Z osobních vozů tak vlastně odveze v podstatě cokoliv kromě prodloužených limuzín, ve kterých se stejně předpokládá, že majitel už svého řidiče na parkování mít bude. Ray si auto změří, podle rozvoru náprav upraví nastavení, pak vůz zvedne do výšky deseti centimetrů a odveze do volného místa. Jakmile vznikne požadavek na vyskladnění aut a odeslání k zákazníkům, Ray stejným způsobem zase nová auta vyveze z garáže a zaměstnanci pak už obstarají pouze finální nakládku na vlak nebo tahač.
Ray ale nepůsobí pouze v Audi, své schopnosti už předvádí také v praxi na letišti v Düsseldorfu. Systém je stejný, rozdíl je pouze v tom, že se převáží auta běžných lidí. Ti se tak nemusí zdržovat zdlouhavým hledáním volného místa a manévrováním ve stísněném prostoru. Jednoduše si vyloží kufry, auto zamknou a Ray ho zaparkuje. Je to chytrý systém, který opravdu ušetří čas a drobné škrábance. Schválně, kdy asi se objeví na Ruzyni.