|  TECHNIKA
pá 20. září, svátek má Oleg, zítra Matouš
Tenkrát v roce 2001, když se vůbec poprvé objevil novodobý Superb, byly v nabídce hned dva šestiválce. U toho nejnovějšího již nebude ani jeden.  

Dnes se představí třetí generace Škody Superb. Připomeňte si, s čím kdysi přišel první novodobý Superb.

17. února 2015 08:31 / Škoda Auto
 0   0
Rok 2001 byl pro automobilku Škoda velice důležitým. Na podzim se na autosalonu ve Frankfurtu poprvé světu ukázal model, který tehdejší média řadila dokonce do kategorie vyšší střední třídy, což znamená třeba vedle Audi A6. Škoda ukázala první generaci novodobého modelu Superb.

Už tenkrát byl recept na úspěch prakticky stejný, jako tomu je dnes. Superb dostal nadprůměrně velký rozvor náprav, což zaručovalo nebývalé množství místa na zadních sedadlech. Klasický sedan dosahoval s celkovou délkou na 4803 mm a rozvor náprav měl hodnotu 2803 mm. Obě tato čísla jsou více, než co tenkrát nabízelo například zmíněné Audi A6.

První Superb dostal do nabídky třináct odstínů barev karoserie a lépe vybavené verze se mohli pochlubit také luxusně vypadajícím dvoubarevným interiérem. Že chce být tohle auto luxusní, to dokazovaly třeba i detaily v podobě držáku na deštník v zadních dveřích nebo možnost vytvořit otvor v opěradle spolujezdce a natáhnout si tam nohy. Určitě si na to vzpomenete, když se podíváte na dobou reklamu.

Superb vstoupil do prodeje na přelomu roku 2001 a 2002. Kdo tohle auto tenkrát chtěl, ten si mohl vybrat z pětice motorů. Benzinová část začínala na dvoulitru MPI s parametry 116 koní a 172 Nm. Výkonnější možností byl motor 1.8 T, který už používal přeplňování a řidiči dával k dispozici 150 koní a 210 Nm. Absolutní vrchol představoval šestiválec 2.8 V6 s výkonem 193 koní a točivým momentem 280 Nm.

Příznivci dieselu dostali na výběr mezi legendárním čtyřválcem 1.9 TDI PD (131 k, 285 Nm) a šestiválcem 2.5 TDI (155 k, 310 Nm). Pro vše byly standardem pětistupňové manuální převodovky, vrcholné šestiválce mohly dostat pětistupňový automat Tiptronic. Diesely tenkrát plnily pouze normu Euro 3, zážehové motory se vešly do limitů Euro 4.
Fotogalerie
| Magazín PLUS+
Zavřít reklamu