Auto
Evoque je prodejně velmi úspěšné auto. Po faceliftu by mohl být ještě úspěšnější, protože lépe vypadá a má lepší techniku.
Oblíbený britský crossover Range Rover Evoque dostal facelift. Je ještě hezčí než dříve a konečně má pořádné motory.
23. února 2015 06:35 /
Land Rover
0
0
Range Rover Evoque způsobil svým příchodem hotový poprask. Tímto modelem začala nová éra automobilky Land Rover a začala úspěšně. Zákazníci vzali showroomy útokem. Je to ale už několik let od doby, co nejmenší z rodu Range Roverů dorazil na trh, takže bylo potřeba připravit facelift. Ten se ukáže (kde jinde než) za zhruba týden v Ženevě. Co bude nového?
Design se u Evoque povedl na tisíc procent, takže auto po stránce vzhledu vůbec nezestárlo. Přesto Land Rover připravil dílčí vylepšení. Nový je nárazník, maska chladiče, jiná jsou také světla, do nabídky zamíří nově tvarovaná kola a coby první Land Rover může mít Evoque také kompletně diodové hlavní světlomety. Interiér pak přináší jiná sedadla, nové materiály, nově zpracované výplně dveří, větší množství barev nebo třeba příplatková masážní sedadla.
Jednou z velkých slabin byl u Land Roverů obecně multimediální systém. Je s podivem, že tak povedená auta za vůbec ne nízkou cenu musela mít tak pomalou navigaci s tak ošklivou grafikou. Tomu je konec, do všech modelů této značky postupně nastupuje nový multimediální systém InControl a v rámci faceliftu došlo také na Evoque. Novinka má obrazovku o velikosti osmi palců, podstatně lepší grafiku, je rychlejší a kromě standardních věcí umí využívat různé aplikace známé z chytrých telefonů.
Ještě důležitější změnou, kterou přináší tento facelift, jsou ovšem naftové motory. I ty byly dost často terčem kritiky, protože Evoque používal staré čtyřválce ještě z doby, kdy Land Rover vlastnila automobilka Ford. Když nic jiného, tak na spotřebě jste to poznali vždycky. I s tím je konec.
Automobilka vyvinula vlastní motory řady Ingenium. Jako první je dostal Jaguar XE a teď míří pod kapotu modernizovaného Evoque. Slabší diesel nabídne 150 koní, silnější pak 180 koní. Land Rover slibuje kultivovanější chod a o 18 % lepší spotřebu. Hodí se také fakt, že jsou nové čtyřválce také o 20-30 kg lehčí.
A konečně poslední novinky přináší oblast aktivní bezpečnosti. Evoque dostal stereokameru, která umožňuje instalaci řady bezpečnostních systémů. Řidič se bude nově moci spolehnout na hlídání jízdních pruhů a především na automatické nouzové brzdění, které dokáže do 50 km/h zcela zabránit nehodě.
Design se u Evoque povedl na tisíc procent, takže auto po stránce vzhledu vůbec nezestárlo. Přesto Land Rover připravil dílčí vylepšení. Nový je nárazník, maska chladiče, jiná jsou také světla, do nabídky zamíří nově tvarovaná kola a coby první Land Rover může mít Evoque také kompletně diodové hlavní světlomety. Interiér pak přináší jiná sedadla, nové materiály, nově zpracované výplně dveří, větší množství barev nebo třeba příplatková masážní sedadla.
Jednou z velkých slabin byl u Land Roverů obecně multimediální systém. Je s podivem, že tak povedená auta za vůbec ne nízkou cenu musela mít tak pomalou navigaci s tak ošklivou grafikou. Tomu je konec, do všech modelů této značky postupně nastupuje nový multimediální systém InControl a v rámci faceliftu došlo také na Evoque. Novinka má obrazovku o velikosti osmi palců, podstatně lepší grafiku, je rychlejší a kromě standardních věcí umí využívat různé aplikace známé z chytrých telefonů.
Ještě důležitější změnou, kterou přináší tento facelift, jsou ovšem naftové motory. I ty byly dost často terčem kritiky, protože Evoque používal staré čtyřválce ještě z doby, kdy Land Rover vlastnila automobilka Ford. Když nic jiného, tak na spotřebě jste to poznali vždycky. I s tím je konec.
Automobilka vyvinula vlastní motory řady Ingenium. Jako první je dostal Jaguar XE a teď míří pod kapotu modernizovaného Evoque. Slabší diesel nabídne 150 koní, silnější pak 180 koní. Land Rover slibuje kultivovanější chod a o 18 % lepší spotřebu. Hodí se také fakt, že jsou nové čtyřválce také o 20-30 kg lehčí.
A konečně poslední novinky přináší oblast aktivní bezpečnosti. Evoque dostal stereokameru, která umožňuje instalaci řady bezpečnostních systémů. Řidič se bude nově moci spolehnout na hlídání jízdních pruhů a především na automatické nouzové brzdění, které dokáže do 50 km/h zcela zabránit nehodě.