Auto

Zapomeňte na LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Novým světovým králem je Koenigsegg Regera s výkonem 1800 koní.
Letošní Ženeva je hlavně o supersportech. Podívejte se na patnáct nejzajímavějších exemplářů.
04. března 2015 06:55 /
Koenigsegg
0
0
Na letošním ročníku ženevského autosalonu se opravdu urodilo. Zatímco v Paříži minulý rok musel svět řešit, jestli je lepší nová Fabia nebo nový Hyundai i20, v Ženevě máme zcela jiné starosti. Více než kdykoliv jindy se nám tu totiž sešlo velké množství sportovních aut.
Pro tentokrát jsme ale vynechali všechny ty ostré hatchbacky, kterých je na autosalonu také poměrně hodně. V galerii najdete pouze čistokrevné supersporty. Některé jsou takové řekněme reálnější, jiné elektrické a pak tu máme kategorii sci-fi, kam zcela určitě patří Koenigsegg Regera.
Právě Regera je jednoznačným králem letošního autosalonu. Tohle auto má totiž 1800 (ano, slovy osmnáct stovek) koní a na kola posílá 2100 Nm. Tyhle zběsilé parametry vyprodukuje vůz díky tomu, že má zcela revoluční systém pohonu. Jde o hybrid, který kombinuje pětilitrový osmiválec a tři elektromotory. V autě ale není převodovka, tu nahrazují dva elektromotory. Pokud se řidič rozhodne využít potenciál auta naplno, spalovací motor se připojí ke kolům přímo.
Zní to složitě, ale má to dvě zásadní výhody. Zaprvé je auto lehčí, protože převodovka, která by snesla takový výkon, by musela být obrovská, zadruhé lze právě díky absenci převodovky nastavit motor na neuvěřitelné parametry. Pár čísel? Regera dá stovku za 2,8 s, zrychlení z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund a ze 150 km/h na 250 km/h se rozparádí za 3,2 s. UF!
Pro tentokrát jsme ale vynechali všechny ty ostré hatchbacky, kterých je na autosalonu také poměrně hodně. V galerii najdete pouze čistokrevné supersporty. Některé jsou takové řekněme reálnější, jiné elektrické a pak tu máme kategorii sci-fi, kam zcela určitě patří Koenigsegg Regera.
Právě Regera je jednoznačným králem letošního autosalonu. Tohle auto má totiž 1800 (ano, slovy osmnáct stovek) koní a na kola posílá 2100 Nm. Tyhle zběsilé parametry vyprodukuje vůz díky tomu, že má zcela revoluční systém pohonu. Jde o hybrid, který kombinuje pětilitrový osmiválec a tři elektromotory. V autě ale není převodovka, tu nahrazují dva elektromotory. Pokud se řidič rozhodne využít potenciál auta naplno, spalovací motor se připojí ke kolům přímo.
Zní to složitě, ale má to dvě zásadní výhody. Zaprvé je auto lehčí, protože převodovka, která by snesla takový výkon, by musela být obrovská, zadruhé lze právě díky absenci převodovky nastavit motor na neuvěřitelné parametry. Pár čísel? Regera dá stovku za 2,8 s, zrychlení z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund a ze 150 km/h na 250 km/h se rozparádí za 3,2 s. UF!