Výborný design, prostorný interiér, obří zavazadelník a v každé verzi maximálka přes 200 km/h. Nový Superb je tady.
To je ona! Nová Škoda Superb se představila v pražském Karlíně. Tohle auto se opravdu povedlo.
18. února 2015 07:26 /
Škoda Auto
0
0
Dlouhému odhalování je definitivně konec. Škoda včera na slavnostním večírku, kterého se mimochodem zúčastnil třeba Michal David nebo Karel Gott, představila svou vlajkovou loď. A představení to bylo skutečně působivé. Jako doprovod při odhalování hrála Česká filharmonie skladbu Škoda Superb Syphony složenou přímo pro tuto příležitost. Ale zpět k důležitějším věcem.
Jak se vědělo dopředu, novinka dostala coby svůj základ platformu MQB, na které stojí řada jiných aut koncernu Volkswagen. Nejdůležitější změnou oproti současné verzi je o plných osm centimetrů zvětšený rozvor náprav a také širší rozchod kol. Zároveň se zkracovaly převisy, takže auto už nevypadá jako jezevčík. Design jako takový se měl více přiblížit karoserii typu kupé. Podle našeho skromného názoru jde o nejhezčí Škodu za poslední dobu. Vybírat si budeme ze čtrnácti barev karoserie a k dispozici budou až devatenáctipalcová litá kola.
Delší rozvor a větší rozchod kol přirozeně neznamená nic jiného než prostornější interiér. Především co do šířky Škoda slibuje zajímavé nárůsty. Vpředu by to měly být čtyři centimetry k dobru, vzadu dokonce téměř sedm centimetrů. Ještě lepší to je pak i s prostorem pro nohy, což je kapitola, se kterou Superb nikdy problémy neměl. Vzadu se budete moci rozvalovat a sedět s nohou přes nohu. Místa pro vaše kolena je tolik, že byste museli mít tak 2,5 m na výšku, abyste se s koleny vůbec dostali do kontaktu s předním opěradlem. Škoda říká, že interiér nabízí nejvíce místa ve své třídě. Dá se tomu věřit.
A pak tu je další silná stránka - zavazadelník. I ten se zvětšoval. Ve srovnání s druhou generací má o třicet litrů více, takže jsme se dostali už na 625 litrů. Sklopením zadních opěradel získáte 1760 litrů. Superb se ale musel v rámci výrobních úspor rozloučit se systémem dvojitého otevírání pátých dveří. Nová generace už je výhradně liftback.
Tím nejlevnějším, co si budete moci pořídit, se stane benzinová jedna-čtyřka TSI s výkonem 125 koní. Nový Superb ale bude relativně lehký (1,3 t) a dostane vytříbenou aerodynamiku, takže i tento nejlevnější motor pojede podle oficiálních tabulek přes 200 km/h a stovku zvládne za solidních 9,9 s.
Pro náročnější je připravena čtrnáctistovka s výkonem 150 koní, případně můžete sáhnout po 1.8 TSI (180 k), dvoulitru TSI (220 k) nebo vrcholu celé nabídky, což je 2.0 TSI 4x4 s maximálním výkonem 280 koní, stovkou za 5,8 s a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Kdo chce pod kapotou šestiválec, ten si musí pořídit dosluhující Superb, protože ten nový šest válců nedostane.
V případě dieselů počítá nabídka s trojicí motorů, kdy tím základním je 1.6 TDI s výkonem 120 koní, prostřední možnost představuje 2.0 TDI (150 k) a vrcholem je opět dvoulitr s maximem 190 koní. Dvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr naladěný na 240 koní, který se představil v novém Passatu, zde nehledejte.
Nový Superb teď zamíří na autosalon do Ženevy, kde proběhne výstavní premiéra, zhruba v červnu by se měl začít prodávat. A pokud vás zajímá kombi, máme dobrou zprávu. Přijde ještě letos.
Jak se vědělo dopředu, novinka dostala coby svůj základ platformu MQB, na které stojí řada jiných aut koncernu Volkswagen. Nejdůležitější změnou oproti současné verzi je o plných osm centimetrů zvětšený rozvor náprav a také širší rozchod kol. Zároveň se zkracovaly převisy, takže auto už nevypadá jako jezevčík. Design jako takový se měl více přiblížit karoserii typu kupé. Podle našeho skromného názoru jde o nejhezčí Škodu za poslední dobu. Vybírat si budeme ze čtrnácti barev karoserie a k dispozici budou až devatenáctipalcová litá kola.
Delší rozvor a větší rozchod kol přirozeně neznamená nic jiného než prostornější interiér. Především co do šířky Škoda slibuje zajímavé nárůsty. Vpředu by to měly být čtyři centimetry k dobru, vzadu dokonce téměř sedm centimetrů. Ještě lepší to je pak i s prostorem pro nohy, což je kapitola, se kterou Superb nikdy problémy neměl. Vzadu se budete moci rozvalovat a sedět s nohou přes nohu. Místa pro vaše kolena je tolik, že byste museli mít tak 2,5 m na výšku, abyste se s koleny vůbec dostali do kontaktu s předním opěradlem. Škoda říká, že interiér nabízí nejvíce místa ve své třídě. Dá se tomu věřit.
A pak tu je další silná stránka - zavazadelník. I ten se zvětšoval. Ve srovnání s druhou generací má o třicet litrů více, takže jsme se dostali už na 625 litrů. Sklopením zadních opěradel získáte 1760 litrů. Superb se ale musel v rámci výrobních úspor rozloučit se systémem dvojitého otevírání pátých dveří. Nová generace už je výhradně liftback.
Tím nejlevnějším, co si budete moci pořídit, se stane benzinová jedna-čtyřka TSI s výkonem 125 koní. Nový Superb ale bude relativně lehký (1,3 t) a dostane vytříbenou aerodynamiku, takže i tento nejlevnější motor pojede podle oficiálních tabulek přes 200 km/h a stovku zvládne za solidních 9,9 s.
Pro náročnější je připravena čtrnáctistovka s výkonem 150 koní, případně můžete sáhnout po 1.8 TSI (180 k), dvoulitru TSI (220 k) nebo vrcholu celé nabídky, což je 2.0 TSI 4x4 s maximálním výkonem 280 koní, stovkou za 5,8 s a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Kdo chce pod kapotou šestiválec, ten si musí pořídit dosluhující Superb, protože ten nový šest válců nedostane.
V případě dieselů počítá nabídka s trojicí motorů, kdy tím základním je 1.6 TDI s výkonem 120 koní, prostřední možnost představuje 2.0 TDI (150 k) a vrcholem je opět dvoulitr s maximem 190 koní. Dvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr naladěný na 240 koní, který se představil v novém Passatu, zde nehledejte.
Nový Superb teď zamíří na autosalon do Ženevy, kde proběhne výstavní premiéra, zhruba v červnu by se měl začít prodávat. A pokud vás zajímá kombi, máme dobrou zprávu. Přijde ještě letos.