Hybridní miniauto, které vám ušetří ve městě až dva litry benzínu na 100 km? Jde to, a navíc za příznivou cenu
Pokud vám však ani plug-in hybrid ani elektromobil nevyhovují, případně nemáte kde dobíjet, budete muset zvolit jinou možnost, například mild-hybrid. Tato technologie je ekologická, úsporná, a navíc velmi univerzální. Kromě těch největších aut se dá dát i do těch nejmenších.
Malý městský vůz Peugeot 208 je jedním z nejprodávanějších modelů na světě. Už mnoho let je jedničkou v rámci produktové nabídky Peugeotu v Evropě, a ještě donedávna dokonce vládl celému evropskému trhu z hlediska všech značek. Za tento úspěch vděčí Peugeot 208 svému svěžímu designu, dynamickým jízdním vlastnostem i bohaté nabídce asistenčních systémů. Mimochodem už při svém uvedení na trh získal Peugeot 208 nejprestižnější ocenění v automobilovém průmyslu, Evropské auto roku 2020. Dalším plusem tohoto modelu je jeho prostorný interiér v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry, díky kterým je ideálním vozem do městského provozu. Kupují ho tedy zejména obyvatelé měst, mladí řidiči, bezdětné páry, senioři, ale i firmy.
Aby se automobil dobře prodával, je třeba klientům nabídnout široký výběr pohonů. Na tom si Peugeot 208 odjakživa zakládal. Ještě před půlrokem se dal pořídit s benzínovým motorem ve třech výkonových variantách od 75 po 130 koní, s osvědčeným dieselovým agregátem i jako stoprocentní elektromobil. Na výběr byly tři typy převodovek. Pak se ale nad dieselem začaly stahovat mraky a tento pohon z nabídky oblíbeného modelu zmizel. Na jeho místo nastoupil mild-hybrid. U takto malého vozu se možná implementace hybridního systému může zdát jako příliš drahé a komplikované řešení, nicméně k Peugeotu 208 se vyloženě hodí. Jedná se totiž o technologii, která je lehká, cenově dostupná a velice účinná.
Mild-hybrid má oproti plug-in hybridu mnohem menší baterii a s tím související i váhu. Zatímco plug-in hybrid váží o přibližně 300 kg více než srovnatelný benzínový vůz, u mild-hybridu se jedná asi o 70 kg navíc. Malá baterie sice nestačí na to, aby utáhla celé auto, pomáhá však účinně hospodařit s palivem. Nenabíjí se ze sítě, ale používá výhradně energii, kterou si vůz sám vyrobí. To se daří hlavně v městském provozu, kdy vůz často brzdí a zase se rozjíždí. Energie, která při brzdění vzniká, se rekuperací vrací. U vozů značky Peugeot se jedná o systém Hybrid 48V. Ten tvoří benzínový motor PureTech o výkonu 136 koní, který je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s benzínovým motorem, což představuje 20 g CO2/km. Na každé stovce ujetých kilometrů tak ušetříte asi litr paliva, ve městě dokonce dva litry.
Dalšími výhodami mild-hybridního pohonu jsou skvělá dynamika, komfort a plynulost jízdy či snadné manévrování. Ať už si však zvolíte jakýkoli pohon, vždy se můžete těšit z atraktivního designu a ultramoderního interiéru. Bonusem je pak mimořádně bohatá nabídka asistenčních systémů. A jaká je cena? Za Peugeot 208 Hybrid s automatickou převodovkou e-DCS6 zaplatíte 489 000 Kč, pětiletou záruku přitom máte v ceně. To je rozhodně slušná nabídka, zejména vezmeme-li v úvahu, že ještě před rokem se model 208 s dieselovým motorem a s manuální převodovkou prodával za 565 000 Kč.
Zdroj: Peugeot