|  TECHNIKA
so 23. listopadu, svátek má Klement, zítra Emílie
Auto
Nový Peugeot 208 je designově velice povedený 

Hybridní miniauto, které vám ušetří ve městě až dva litry benzínu na 100 km? Jde to, a navíc za příznivou cenu

18. ledna 2024 08:18 / Peugeot
 0   0
Donedávna se tvrdilo, že chcete-li do malého auta dát ekologický pohon, je lepší zvolit 100% elektrické řešení. U větších vozů je zase vhodný plug-in hybridní systém. Důvody pro toto rozdělení jsou dva: hmotnost a dojezd. Vysoká hmotnost hybridního ústrojí se totiž u většího vozu líp snese, a navíc je na rozdíl od malého vozu větší předpoklad, že se auto bude pohybovat více mimo město a jezdit delší vzdálenosti, což je elektromobilem poněkud problematické.

Pokud vám však ani plug-in hybrid ani elektromobil nevyhovují, případně nemáte kde dobíjet, budete muset zvolit jinou možnost, například mild-hybrid. Tato technologie je ekologická, úsporná, a navíc velmi univerzální. Kromě těch největších aut se dá dát i do těch nejmenších.

Malý městský vůz Peugeot 208 je jedním z nejprodávanějších modelů na světě. Už mnoho let je jedničkou v rámci produktové nabídky Peugeotu v Evropě, a ještě donedávna dokonce vládl celému evropskému trhu z hlediska všech značek. Za tento úspěch vděčí Peugeot 208 svému svěžímu designu, dynamickým jízdním vlastnostem i bohaté nabídce asistenčních systémů. Mimochodem už při svém uvedení na trh získal Peugeot 208 nejprestižnější ocenění v automobilovém průmyslu, Evropské auto roku 2020. Dalším plusem tohoto modelu je jeho prostorný interiér v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry, díky kterým je ideálním vozem do městského provozu. Kupují ho tedy zejména obyvatelé měst, mladí řidiči, bezdětné páry, senioři, ale i firmy.

Aby se automobil dobře prodával, je třeba klientům nabídnout široký výběr pohonů. Na tom si Peugeot 208 odjakživa zakládal. Ještě před půlrokem se dal pořídit s benzínovým motorem ve třech výkonových variantách od 75 po 130 koní, s osvědčeným dieselovým agregátem i jako stoprocentní elektromobil. Na výběr byly tři typy převodovek. Pak se ale nad dieselem začaly stahovat mraky a tento pohon z nabídky oblíbeného modelu zmizel. Na jeho místo nastoupil mild-hybrid. U takto malého vozu se možná implementace hybridního systému může zdát jako příliš drahé a komplikované řešení, nicméně k Peugeotu 208 se vyloženě hodí. Jedná se totiž o technologii, která je lehká, cenově dostupná a velice účinná.

Mild-hybrid má oproti plug-in hybridu mnohem menší baterii a s tím související i váhu. Zatímco plug-in hybrid váží o přibližně 300 kg více než srovnatelný benzínový vůz, u mild-hybridu se jedná asi o 70 kg navíc. Malá baterie sice nestačí na to, aby utáhla celé auto, pomáhá však účinně hospodařit s palivem. Nenabíjí se ze sítě, ale používá výhradně energii, kterou si vůz sám vyrobí. To se daří hlavně v městském provozu, kdy vůz často brzdí a zase se rozjíždí. Energie, která při brzdění vzniká, se rekuperací vrací. U vozů značky Peugeot se jedná o systém Hybrid 48V. Ten tvoří benzínový motor PureTech o výkonu 136 koní, který je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s benzínovým motorem, což představuje 20 g CO2/km. Na každé stovce ujetých kilometrů tak ušetříte asi litr paliva, ve městě dokonce dva litry.

Dalšími výhodami mild-hybridního pohonu jsou skvělá dynamika, komfort a plynulost jízdy či snadné manévrování. Ať už si však zvolíte jakýkoli pohon, vždy se můžete těšit z atraktivního designu a ultramoderního interiéru. Bonusem je pak mimořádně bohatá nabídka asistenčních systémů. A jaká je cena? Za Peugeot 208 Hybrid s automatickou převodovkou e-DCS6 zaplatíte 489 000 Kč, pětiletou záruku přitom máte v ceně. To je rozhodně slušná nabídka, zejména vezmeme-li v úvahu, že ještě před rokem se model 208 s dieselovým motorem a s manuální převodovkou prodával za 565 000 Kč.

Zdroj: Peugeot

Fotogalerie
Anna Novotná | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu