Malé SUV poosmé králem. Češi se nediví, ale v Evropě žasnou
Značka Peugeot byla vždy považována za mistra malých vozů. Zvláště pak, co se týče dvojkové řady. Jeden z jejích nejslavnějších modelů byl Peugeot 205. Ten byl nezpochybnitelných králem osmdesátek. Prodalo se ho přes pět milionů kusů. Na konci devadesátek pak vládla všem trhům nepřekonatelná „dvěstěšestka“, auto, které se s počtem přes osm milionů prodaných kusů stalo bestsellerem. Tento rekord už pravděpodobně žádný model značky Peugeot nezdolá.
Dvěstěsedmička, auto nového tisíciletí, bohužel úspěch dvojkové řady trochu pokazila. Byla moc mohutná, těžká… chyběla jí hbitost, která byla pro její předchůdce typická. Na tomto se mnoho zákazníků shodlo. Uvadající slávu této řady ale znovu nastartoval v roce 2012 Peugeot 208. Přinesl hodně nového, včetně ikonického i-Cockpitu, který dnes najdete ve všech modelech Peugeot, i když v trochu jiné podobě. S příchodem modelu 208 ale i něco zmizelo, a to kdysi populární kombík. Značka tenkrát zklamaným zákazníkům slibovala: „Nebojte se, přijde něco nového a zajímavějšího.“ A měla pravdu! Místo kombi pustila na trh malé SUV a dala mu název 2008.
Tím začala veleúspěšná sága, která je zejména v Česku velmi markantní a kupodivu ani po letech stále neslábne. V našich končinách se totiž modelu 2008 neskutečně daří. Zatímco v ostatních evropských zemích zůstávají věrni tradici a kupují hatchback 208, u nás jednoznačně vládne trend SUV a hatchback tak trochu pokulhává. Pro srovnání, v loňském roce se v Česku prodalo skoro 1400 vozů Peugeot 2008 a jen něco přes 800 vozů Peugeot 208. V Evropě je to takřka naopak.
Čím si Peugeot 2008 získal srdce české klientely? Rozhodně to lze přičíst velmi atraktivnímu, mladistvému a modernímu vzhledu. Někomu přijde jeho výraz až lehce agresivní, na většinu klientů ale působí velmi dynamicky a zajímavě. Také interiér vozu je velmi moderní, přitom však zůstává útulný, komfortní a uživatelsky přátelský. Co se týče prostoru, toho nabízí mnohem víc, než byste u tak malého vozu čekali, a to jak z hlediska místa pro cestující, tak i zavazadlového prostoru. Arsenál asistenčních systémů je na úrovni mnohem vyšších segmentů, ochrání vás vskutku dokonale. A co se týče motorizací, i těch má toto malé SUV nespočet. Nově si jej můžete pořídit i jako mild-hybrid.
Tento pohon je ekologicky i ekonomicky příznivý. Ušetří vám přibližně 15 procent paliva ve srovnání s klasickým benzínovým motorem. Navíc přináší uživatelský komfort automatické převodovky. Model poháněný mild-hybridem Hybrid 136 e-DCS6 pořídíte za 575 000 Kč.
Startovací cena modelu Peugeot 2008 v Česku je ještě o pěkných pár tisíc menší, a to 465 000 Kč. Jedná se však o verzi s klasickým benzínovým motorem PureTech 100 a s šestistupňovým manuálem.
Chcete-li větší výběr motorizací, budete muset postoupit o úroveň výbavy výš. Prostřední ALLURE totiž nabízí kromě benzínového motoru o výkonu 100 koní i silnější verzi 130 s osmistupňovým automatem. Cena je 555 000 Kč.
Rozhodnete-li se pro stoprocentně elektrický pohon, připravte si minimálně 865 000 Kč. Na výběr pak budete mít elektromotor o výkonu 100 kW spojený s baterií o kapacitě 50 kWh a dojezdem 346 kilometrů nebo elektromotor o výkonu 115 kW s baterií 54 kWh a dojezdem až 406 kilometrů.
Zdroj: Peugeot