|  TECHNIKA
so 23. listopadu, svátek má Klement, zítra Emílie
Auto
Peugeot 508 dostal facelift. 

Král modelové řady nesmí zestárnout a neunikne mu žádná novinka

15. března 2023 20:30 / Peugeot
 0   0
Vlajková loď značky Peugeot, model 508, dostal facelift. V jeho případě by se to s nadsázkou dalo připodobnit k výstavní sexy třicátnici, která si zajde za plastickým chirurgem, aby jí vyhladil vrásky, které ještě ani nemá. U Peugeotu 508 se totiž taky zdá, že vůbec žádný facelift ještě nepotřebuje. Má nádherné ladné tvary, sebevědomý sportovní design, moderní interiér, armádu účinných asistenčních systémů a pohony nejnovější generace. Ale je to král!

Model určený pro nejnáročnější klientelu a vrchol modelové nabídky, a ten si nemůže dovolit ani sebemenší náznak stáří. 

Úplně první model s označením 508 se objevil už v roce 2010. Peugeot tenkrát zvolil slogan „Výrazný design ve službách silných emocí“. To ostatně platí dodnes. Vzhled, ze kterého se milovníkům krásných aut podlomí kolena, a jízdní vlastnosti, které vám zajistí ty nejintenzívnější zážitky z jízdy. Z hlediska techniky dědeček dnešního modelu 508 před 13 lety uváděl na tu dobu převratný systém Stop&Start, dnes jsou touto technologií vybaveny všechny modely značky Peugeot. Dále Peugeot 508 v roce 2010 sliboval brzké uvedení technologie HYbrid4 v výkonovým potenciálem 200 koní a emisemi CO2 pouhých 99 g CO2/km. Dnešní Peugeot 508 PSE dokáže vyvinout skoro dvojnásobný výkon, 360 koní, a méně než poloviční emise CO2: jen 40 g CO2/km!

Podstatou faceliftu je většinou vylepšit design. Zásadní technické inovace se většinou nechávají pro příležitost uvedení nové generace. U Peugeotu 508 tomu nebylo jinak. Změny jsou hlavně designové, i když je třeba říci, že mimořádně povedené. Designéři odvedli opravdu dobrou práci. Hlavní designér Peugeotu MATTHIAS HOSSANN to okomentovat takto: „Peugeot radikálním charakterem nových modelů 508 posiluje svou technologickou identitu a charakteristický vzhled šelmy. Ultratenké světlomety a podpis se třemi drápy jsou zasazeny do masky chladiče, která splývá s nárazníkem, a vytváří tak velkolepou přední část.“ 

Kromě exteriéru prošel úpravami a vylepšením i interiér. V kabině nových modelů 508 a 508 SW je patrný jasný posun směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Důraz je kladen na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění, stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky přinášející lepší zážitek a propracovanější ergonomii. Systém Peugeot i-Cockpit® nového modelu 508 nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“. 

Vozy 508 představují to nejlepší od značky Peugeot, pokud jde o potěšení z jízdy a pohodlí. Samozřejmostí jsou vyspělé asistenčními systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Tím nejzajímavějším je zřejmě prémiový doplněk Night Vision, neboli noční vidění, které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů. Dále je třeba zmínit poloautonomní řízení 2. úrovně, parkovací asistent s HD kamerami či řízené odpružení se 3 režimy (Normal, Comfort a Sport). 

Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW se po faceliftu mírně rozrostla. Nyní zahrnuje dvě plug-in hybridní verze – o výkonu 180 koní a o výkonu 225 koní. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 koní. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie „Neo-Performance“ je plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 koní a pohonem všech kol. 

Nový Peugeot 508 bude uveden na evropský trh v červnu 2023. Vyrábět se bude ve Francii, v závodě Mulhouse. 

Zdroj: Peugeot. 

 

Fotogalerie
Anna Novotná | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu