|  TECHNIKA
so 23. listopadu, svátek má Klement, zítra Emílie
Auto
Koncept Inception naznačuje, jak budou vypadat příští generace vozů Peugeot 

Peugeot představil v Las Vegas šokující koncepční auto. Podívejte se, kam bude směřovat design sériových modelů

11. ledna 2023 09:17 / Peugeot
 0   0
Proč v Las Vegas v USA, když francouzská automobilka na trhu v Severní Americe vůbec neprodává? Na to odpověděla ředitelka značky Linda Jackson takto: „Jedná se o jeden z největších veletrhů na světě. Podívejte se, kolik je tady států, firem, lidí… Jedná se o skutečnou mezinárodní akci.“

A proč na veletrhu technologií a elektroniky místo klasického autosalonu? „Tento veletrh je obrovská show, kde se představují nejvýznamnější technologie zítřka. A koncept Peugeot Inception je technologiemi nabitý. Je to tedy ideální prostředí pro premiéru.“

Čím je Peugeot Inception zajímavý? Má mnoho zásadních charakteristik. Nejedná se o prostou demonstraci kreativity a vynalézavosti designérských týmů a profesionality techniků. Je to skutečný manifest toho, kam budou v budoucnu směřovat vozy značky Peugeot, jak potvrzuje marketingový ředitel Peugeotu Phil York: „Naše budoucí modely budou stejně jako Peugeot Inception Concept vybaveny umělou inteligencí STLA Brain a plnou konektivitou. Na zákazníky značky Peugeot čeká příjemný zážitek kombinující fyzickou a lidskou interakci, virtuální diskuse se značkou a inteligentní online služby. Peugeot Inception Concept odhaluje některé z těchto zásadních inovací. Budoucí vozy Peugeot postavené na platformách BEV-by-design budou nejen bezemisní, ale také pohodové a zároveň vzrušující, bude snadné je pořídit, používat a aktualizovat.“ 

Peugeot Inception Concept je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Příchod této nové řady platforem od roku 2023 bude znamenat revoluci v budoucích vozech Peugeot. Tyto platformy byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře, kterou designéři využili k tomu, aby zcela přetvořili kabinu vozu Peugeot Inception Concept.  Pro řidiče to znamená novou polohu při řízení a pro cestující na palubě nový zážitek.

A protože Peugeot vidí svoji budoucnost jako čistě elektrickou (připomeňme, že od roku 2030 bude v Evropě prodávat výhradně vozy poháněné elektřinou), je zřejmé, že i Inception je totálně bezemisní. Stoprocentně elektrický Peugeot Inception Concept je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km, což je vzdálenost z Paříže do Marseille nebo z Bruselu do Berlína. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel. Je poháněn dvěma motory. Jeden je umístěn vpředu a druhý vzadu. Společně dělají z vozu Peugeot Inception Concept vůz s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.

Skutečná revoluce čeká na uživatele uvnitř vozu. Klasický volant je zde totiž nahrazen volantem nazvaným Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení. Tato ergonomie, díky níž používá řidič nové pohyby pro nové potěšení z jízdy, přináší také bezkonkurenční komfort při řízení. Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. U konceptu Inception se volant Hypersquare dokáže zasunout do palubní desky a vysune se velká panoramatická obrazovka, na které může řidič sledovat film nebo hrát hry. Sériové vozy samozřejmě tuto vymoženost zatím mít nemohou, ale s příchodem autonomních aut ji zřejmě jednou budou moci mít. Peugeot tomu jednoznačně věří a jeho ambicí je používat systém Hypersquare v nové generaci vozů ještě před koncem desetiletí.

Zdroj: Peugeot

 

Fotogalerie
Anna Novotná | Magazín PLUS+
Témata: auto, moto, technika
Zavřít reklamu