|  TECHNIKA
so 23. listopadu, svátek má Klement, zítra Emílie
Auto
Nová nákladní platforma od GM má dojezd více než 650 km, díky novým vodíkovým článkům 

Americký výrobce představil unikátní nákladní platformu. Pohání ji vodíkové články a je zcela autonomní

10. října 2017 08:41 / General Motors
 1   0
Americký výrobce automobilů General Motors minulý týden konečně ukázal svou novou nákladní platformu, která je poháněna vodíkovými palivovými články nové generace. Platforma s názvem SURUS je zcela autonomní a dokáže urazit vzdálenost až 650 kilometrů.

Nová nákladní platforma SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) je velké autonomní vozidlo, přibližně o velikosti lodního kontejneru. Výrobce uvádí, že se jedná o naprosto univerzální systém, který je možno uplatnit v mnoha oborech. Například ve stavebnictví, vojenství, v záchranných sborech, nákladní dopravě a také jako inteligentní generátor elektrické energie.

SURUS je poháněn nejnovějším systémem vodíkových palivových článků společnosti GM, která na této technologii spolupracuje od roku 2013 s Hondou. Během několika příštích let ji GM plánuje uvolňit pro komerční prodej, především v armádní oblasti.

„Naše platforma SURUS definuje novou třídu elektrické technologie palivových článků pro silniční i terénní prostředí. Našim cílem je přinést nulové emise do průmyslového odvětví a zároveň nabídnout stejný komfort jaký nabízí konvenční pohonné jednotky,“ uvedl Charlie Freese, výkonný ředitel GM Global Fuel Cell Business.

V rámci GM se bude jednat o vlajkovou loď autonomního jízdního programu. Díky autonomnímu řízení je patrná další velká výhoda v podobě značné úspory místa, jelikož systém počítá s absencí kabiny řidiče a nabízí tak pouze nákladový prostor.

Vozidlo má natáčecí obě nápravy, z nichž každá má svůj vlastní elektrický motor. Ačkoli dosud zveřejněné technické specifikace nejsou kompletní, GM tvrdí, že platforma bude mít dostatek technického vodíku H2 pro ujetí více než 650 km. Palivové články budou fungovat také jako mobilní generátor, který kromě nabíjení lithium-iontových akumulátorů vozu, umožní odebírat vysokonapěťové AC, DC nebo 220 V.

 

Fotogalerie
Lukáš Bauer | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu