Čeští senioři jdou s dobou. Našli si na internetu nového koníčka
Pro ty, kteří neumí s internetem nebo nemají počítač, jsou k dispozici i asistentky na telefonu, které nákup seniorům zajistí.
Právě takových seniorů, jako je Petr a Jana v posledním roce rychle přibývá. Potvrzují to i sami online prodejci potravin. Třeba u Rohlík.cz se počet seniorů za poslední rok více než zdvojnásobil. Zatímco v loňském třetím čtvrtletí si potraviny přes síť u tohoto prodejce objednalo necelých 700 lidí ve věku nad 65 let, ve stejném období letos to bylo téměř 1800.
Podle marketingového ředitele společnosti, Rostislava Brzobohatého bude letos počet pravidelně nakupujících seniorů ještě růst, klidně až ke třem tisícům.
Senioři mají zájem především o dia produkty, o mléčné potraviny, pečivo a především větší množství balených vod,“ přibližuje zástupce jednoho z internetových prodejců, jaké potraviny senioři nejčastěji nakupují.
Seniory lze rozdělit na dvě skupiny, jedni jsou senioři, kteří mají například handicap, hůře se pohybují a bydlí ve třetím patře bez výtahu. Druhou skupinou jsou pak senioři, kteří vyznávají moderní styl života a jsou dobře ekonomicky situovaní.
Seniorům, kteří nemají přístup k internetu, pomáhají u některých online prodejců potravin asistentky. Ty vyřeší nákup po telefonu většinou za 10 až 15 minut. Tyto asistentky už své seniory znají a plánují s nimi třeba i vaření na následující týden nebo probírají recepty.
Seniorům ale objednávají potraviny třeba i děti a nechávají jim nákupy dovézt klidně i na chatu. Senioři si objednávají potraviny v průměru za 550 korun. Nejčastěji vybírají položky do svých e-košíků v dopoledních hodinách.