|  ZPRÁVY
pá 22. listopadu, svátek má Cecílie, zítra Klement
Domácí
Tomio Okamura začal volební kampaň 

Český sedlák, dobrý sedlák. Tomio Okamura rozjel volební kampaň s Českým jarmarkem a cenami za hubičku

22. srpna 2021 08:42 / Foto: SPD
 0   0
Hnutí SPD v sobotu v Olomouci odstartovalo sérii mítinků nazvaných Český jarmark SPD. V plánu má objet všechna krajská města a cílem je dostat do obchodů víc českých potravin. Ceny jsou ale tak nízké, že to vzbuzuje rozpaky prezidenta Agrární komory ČR.

Pivo za 15 korun, klobása za 20, vajíčko za 2 nebo kilo vepřové pleci za 54 korun. Za tyto ceny si mohli lidé nakoupit produkty v Olomouci na prvním Českém jarmarku, který je součástí volební kampaně politického hnutí SPD. Nakoupit za nízké ceny přišli i nevoliči SPD nebo ti, kteří zatím rozhodnuti nejsou.

Na pódiu se spolu s předsedou hnutí SPD Okamurou představil i místopředseda Radim Fiala a další členové. Po krátkém přivítání zazněla hymna SPD, která podle slov Okamury shrnuje celý program SPD. Následoval potlesk a detailní představování jednotlivých bodů programu. 

„Setkání s lidmi, kteří nám vyjadřují podporu, mě nabíjí energií. Kromě setkání se mnou a našimi kandidáty a jarmarku se návštěvníci mohou těšit také na živou hudbu a příjemného moderátora, který bude odpolednem provázet. Samozřejmě si zahrajeme a zazpíváme i hymnu SPD, kterou pro nás nazpíval Petr Kolář. Vždy ve 14h vystoupím na podiu a vyjádřím jasné naše stanovisko k současné situaci kolem covidu a vládních opatření. Už žádný lockdown! Chceme návrat k normálnímu životu," uvedl Tomio Okamura.

Český jarmark spolu se zástupci hnutí SPD, v čele s Okamurou, postupně přijede do všech krajských měst. „Lidé ze všech koutů republiky si budou moct nakoupit potraviny za férové ceny. My jako politická strana zemědělce a prodejce nijak nedotujeme, jsou tady s námi kvůli tomu, že se oni sami chtějí své výrobky propagovat,“ doplnil Fiala.

Ceny jsou podle prezidenta Agrární komory ČR Jana Doležala férové možná tak pro zákazníky, ale pro zemědělce nikoliv. „Zveřejněné prodejní ceny na “Českém jarmarku” přibližně odpovídají tzv. cenám zemědělských výrobců (farmářským cenám). Ty se nicméně dlouhodobě pohybují na hranici výrobních nákladů a jsou navíc zkresleny chováním obchodních řetězců, které v rámci slevových akcí nutí zemědělce a potravináře dodávat v některých případech za ceny, které jsou dokonce nižší než zmíněné výrobní náklady," uvedl k cenám Doležal.

V obecné rovině ale podobné akce vítá. Lidé se tak sami mohou přesvědčit, že české potraviny jsou chutné, kvalitní a cenově dostupné, nicméně čeští zemědělci za ně dostávají dlouhodobě nízké ceny a jsou mnohdy rádi, že jim to pokryje alespoň výrobní náklady. ANO by vyhrálo o parník. Piráti prudce klesají, podle Rakušana ale není dobojováno.

Zdroj: spd.cz

 

Fotogalerie
Ilona Cílková | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu