Šanghajský autosalon proběhl úspěšně. V Evropě jsou autosalony stále v nedohlednu
Nedostatek možností prezentovat nové produkty na evropském kontinentu vede automobilky k tomu, že se o to víc soustřeďují na výstavnictví v Číně. Na šanghajském autosalonu, který se konal od 19. do 28. dubna, se tak automobilové značky ukázaly ve velkém stylu. Například Peugeot vystavěl na výstavišti v Šanghaji monumentální stánek o rozloze 900 m2. Umístil zde dokonce i svoji obří sochu lva, ukázal zde nejnovější modely a představil i nejmodernější plug-in hybridní a elektrické pohony.
Čína je pro Peugeot jedním z nejdůležitějších trhu. Před několika lety se zde dokonce prodávalo víc peugeotů než ve Francii. Není divu, že se francouzská automobilka chce představit čínské klientele v tom nejlepším světle. To potvrzuje i generální ředitelka společnosti Peugeot, Linda Jackson: „Máme v Číně velké ambice na globální úrovni. Peugeot se při nastavení nových standardů a poskytování výjimečných zážitků z jízdy bude opírat o svůj posun mezi špičkové značky a elektrifikaci svých modelů, včetně nových SUV. Nové modely 4008 a 5008 nabízejí to nejlepší z designu a technologií Peugeot. Tato nová SUV bezpochyby splní očekávání čínských zákazníků.“
Na čínském trhu se Peugeot se v průběhu posledních 10 let etabloval jako vysoce hodnotná a inovativní firma. U moderních čínských zákazníků se těší image designové značky oplývající pověstnou francouzskou elegancí a šarmem. Nová řada SUV Peugeot 4008, 4008 Plug-in hybrid a 5008 je uváděna na trh za ceny v přepočtu od 560 po 880 tisíc korun. Asijská klientela oceňuje elegantní SUV hlavně pro jejich design, kvalitu, dynamiku a konektivitu.
Modelová řada Peugeot prodávaná na čínském trhu odpovídá evropské nabídce. Několik rozdílů však najdete, například Peugeot 408 u nás nekoupíte, stejně jako Peugeot 4008, který se ale hodně podobá našemu Peugeotu 3008. Některé modely máme ale s Čínou společných, například plug-in hybridní fastback Peugeot 508 nebo 100% elektrický Peugeot e-2008. I tyto vozy byly v Šanghaji na stánku vystaveny.
Kromě atraktivních modelů odhalil Peugeot v Číně i své nové logo. Impozantní lví hlava, která nahradila vzpřímeného lva stojícího na dvou nohách, se poprvé ukázala světu letos na konci února. V Šanghaji se předvedla v celé své kráse a monumentálnosti. Zatím návštěvníci viděli nové logo jen na výstavišti, brzy se ale dostane do celé koncesionářské sítě. Jen v letošním roce značka plánuje renovaci 40 prodejen a modernizaci celé své sítě v příštích třech letech. Prvním vozem, který ponese nové logo na kapotě, bude nový Peugeot 308. Jeho první fotky už automobilka zveřejnila. V Číně se objeví v roce 2022, v Evropě by se však měl prodávat už letos na podzim. Zda premiéra tohoto pro značku tolik významného modelu bude v Evropě probíhat v záři reflektorů v rámci evropského autosalonu, to se zatím nikdo neodváží předpovědět. Doufejme však, že ano!