|  TECHNIKA
čt 19. září, svátek má Zita, zítra Oleg
Auto
Údržba a správa komunikací dostala od Tatry nové vozy Phoenix 

Silničáři dostali nová speciální vozidla Tatra. Zima se blíží, budou se hodit

14. listopadu 2017 12:41 / Tatra Trucks
 51   5
Kopřivnická automobilka Tatra poprvé vyrobila vozidlo Phoenix se speciální úpravou pro údržbu silnic. První vozy byly doručeny do Mladé Boleslavi, další budou následovat.

Údržba a správa komunikací (ÚSK) se sídlem v Mladé Boleslavi převzala od kopřivnické Tatry minulý týden dvojici univerzálních vozidel Tatra Phoenix Euro 6 se speciální nástavbou Stratos III pro posypovou údržbu silnic.

Během příštího roku firma ÚSK Mladá Boleslav odebere další tři sypače, celkem má v plánu získat až 20 vozidel v průběhu příštích několika let.

Vozidla Tatra Phoenix Euro 6 s nástavbou jsou vybavena krátkou kabinou s klimatizací a nezávislým topením Airtronic D2. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti a vhodnějším vlastnostem v náročných zimních podmínkách byl vůz zkonstruován v provedení 6x6.

Srdcem vozů jsou motory Paccar MX13 CF Euro 6 s výkonem 340 kW, který je na kola přenášen prostřednictvím manuální převodovky ZF. Provozní hmotnost vozu činí bezmála 11 tun, přičemž užitečné zatížení přesahuje 19 tun.

Sypače jsou vybaveny i konektorem a přípravou pro instalaci sklápěcí korby, což rozšiřuje možnosti jejich využití. Hydraulický systém zahrnuje centrální ovládání z kabiny vozidla a je vybaven hydraulickým pístovým čerpadlem s proměnlivým geometrickým objemem a regulací tlaku.

Automatický sypač Stratos III je určen pro posyp suchou solí, zvlhčenou solí a inertními materiály. Ovládání je plně digitální a ve spojení s elektronickou regulací dopravníků souprava dosahuje vysoké přesnosti a stálosti dávky posypu.

Na přídi posypových vozů Tatra je instalována také upínací deska pro sněhový pluh. Všechny funkce sněhového pluhu napojeného na hydraulický systém vozidla řidič může ovládat z kabiny.

Jedná se o středně těžký pluh s automatickým hydraulickým vyvažovacím systémem, který je určený pro úklid komunikací jak v městských a příměstských aglomeracích, tak také pro práci v extrémních podmínkách a na vozovkách s členitým a nerovným povrchem.

Fotogalerie
Lukáš Bauer | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu