|  TECHNIKA
čt 28. březena, svátek má Soňa, zítra Taťána
Auto
Nejmenší Škoda v novém kabátu vypadá opravdu elegantně 

Facelift nejmenší škodovky vypadá skvěle. Jak se líbí vám?

27. června 2017 11:28 / Škoda auto
 0   0
Automobilka Škoda představila nejmenšího zástupce modelové palety. Inovovaný vůz Škoda Citigo přichází v třídveřovém a pětidveřovém provedení. Největší změny jsou patrné na přední masce a zádní části vozu, ale vylepšením prošla i výbava a nová jsou také slitinová kola.

Největších změn inovované Škody Citigo se dočkala kompletně přepracovaná příd. Škoda Citigo dostala novou kapotu motoru, upravený nárazník, pozměněné mlhové světlomety a nově tvarovanou masku chladiče s klasickými liniemi značky Škoda. Přední světlomety jsou vybaveny LED světly pro denní svícení. Mlhové světlomety jsou nabízeny s funkcí Corner, díky které získává řidič lepší orientaci při průjezdu zatáčkami.

Pro záď jsou charakteristické zatmavené zadní svítilny, které jsou součástí výbavového stupně Ambition. Na přání lze také střechu vozu a kryty vnějších zrcátek nalakovat bíle nebo černě, což dodává vozu sportovní vizáž.

Nově jsou nabízena patnáctipalcová kola z lehké slitiny s leštěným povrchem ve stříbrném či antracitovém provedení. Osm paprsků připomíná svým tvarem turbínu. Na přání lze zvolit také šestnáctipalcová kola z lehké slitiny „Scorpius“ v leskle černé barvě. 

Na svou třídu velice pěkně zpracovaný interiér, jak už je pro automobily Škoda typické, nabízí šířku ve výšce loktů vpředu 1 369 mm a zavazadlový prostor o objemu 251 l, který sklopením opěradel zadních sedadel narůstá u třídveřové varianty na 951 l a u pětidveřové varianty dokonce na 959 l. Poměrně dlouhý rozvor 2 420 mm vytváří dostatek místa vzadu, což poskytuje prostor pro pohodlné cestování čtyřem osobám. Funkce Easy Entry u třídveřové varianty usnadňuje nastupování na zadní sedadla.

Na přání je nyní dodáván také multifunkční kožený volant. S ním lze ovládat telefon a rádio, aniž by bylo nutné pustit volant z rukou. Na přání lze vůz také vybavit automatickou, elektronicky regulovanou klimatizací Climatronic.

Vylepšené Citigo dostalo také novou generaci hudebních systémů Blues a Swing, která nabízí mnoho možností propojení – od aux-in konektoru, přes slot na SD karty, až po USB konektor. Na přání je k dispozici příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. 

Další z řad inovací je funkce nouzového brzdění systému City Safe Drive, která pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v horní části čelního skla skenuje oblast deseti metrů před vozidlem. Pokud hrozí kolize a řidič nereaguje, aktivuje se nejprve brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby iniciuje systém brzdění až do úplného zastavení. Pokud řidič nezabrzdí dostatečně silně, zvýší systém automaticky brzdný tlak.

Součástí standardní výbavy jsou čtyři airbagy, elektronická kontrola stability ESC, systém ASR, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektromechanický posilovač řízení, tříbodové bezpečnostní pásy na všech čtyřech sedadlech, automatická aktivace varovných světel během nouzového brzdění, asistent při rozjezdu do kopce a také kontrola tlaku v pneumatikách.

Standardní motorizací je litrový motor o výkonu 44 kW (60 k). Maximální točivý moment 95 Nm je dostupný při 3 000 min-1 a vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 162 km/h. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou činí jeho průměrná spotřeba skvělých 4,4 l/100 km, emisní hodnoty CO2 činí 101 g/km.

Silnější varianta motoru vozu Škoda Citigo dává nejvyšší výkon 55 kW (75 k). Maximálního točivého momentu 95 Nm je dosaženo při 3 000 min-1 a maximální rychlost činí 173 km/h.

Dále je také v nabídce automobilky varianta 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn disponuje ve standardní výbavě automatickým systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. 

Fotogalerie
Lukáš Bauer | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu