Sociální sítě bojují s obrovským přílivem dezinformací. Zablokovaly také příspěvky Donalda Trumpa
Velké sociální sítě, jako je Facebook a Twitter, již tradičně čelí během amerických voleb obrovskému šíření dezinformací. V minulosti byl zejména Facebook vystaven kritice, že nevynakládá dostatečnou snahu o omezení šíření těchto nepravdivých nebo klamavavých příspěvků. Nyní se zdá, že tento problém sociální sítě zvládají mnohem lépe a podnikají razantní kroky k omezování jejich dosahu.
Jednotlivé platformy zavedly opatření, které ne ve všech případech ale fungují. Například oblíbený YouTube byl kritizován odborníky kvůli nízké úrovni ochrany před šířením dezinformací. Facebook se naopak podle expertů na volby amerického prezidenta připravil a dezinformace se mu daří potlačovat velmi dobře.
Sociální sítě jsou již dlouhou dobu velice dobrým nástrojem jak ovlivňovat masy lidí pomocí šíření nejrůznějších nepodložených nebo lživých tvrzení, která mají v lidech vyvolat falešné dojmy. Stejně tak je velkým problémem šíření falšovaných a z kontextu vytržených fotografií nebo obrázků.
Označovali Trumpovy příspěvky
Problematiku šíření dezinformací také velice bedlivě sledují americká média. Například za BBC se sledováním tohoto fenoménu zabývá expertka Marianna Springová. Americká média také pochválila sociální síť Twitter, která velice tvrdě postupovala proti účtu Donalda Trumpa, který má více než 90 milionů sledujících. Podle amerického deníku The New York Times (NYT) byla v případě Trumpova účtu od začátku týdne omezena více než třetina všech jeho příspěvků. Některé jeho příspěvky byly označeny jako dezinformační a zavádějící, jiné byly označeny štítkem, který značí, že se v příspěvku mohou nacházet dezinformace.
Podezřelé rychle rostoucí skupiny
Sociální síť Facebook se zase v rámci boje proti dezinformacím vydala cestou vyzdvihování ověřených informací nad těmi neověřenými a v několika případech také zablokovala celou velice rychle rostoucí facebookovou skupinu, v rámci které uživatelé šířili značné množství dezinformací. Samotného vítěze pak sociální sítě označí až poté, co výsledky amerických voleb ohlásí všechna velká americká média jako Fox, NBC, CNN a další. Dále čtěte: (Facebook využívá umělou inteligenci v rámci zvláštního projektu. Snaží si udržet uživatele a investory za každou cenu).