Auto
Lexus NX míří na auta typu Audi Q5, kterým se v Evropě hodně daří. Škoda, že je v nabídce pouze jízdně nezajímavý hybrid
Lexus NX je ostře řezané auto pro absolutně klidnou jízdu. Nic jiného po něm v žádném případě nechtějte.
09. října 2014 07:28 /
Lexus
0
0
S prezentacemi se nám roztrhl pytel. Po Volkswagenu Touareg a pařížském autosalonu dorazila další pozvánka na výlet za novým autem. Tentokrát měla původ u Lexusu a hlavním tématem bylo nové kompaktní SUV, které se jmenuje NX.
Lexus představil minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu koncept LF-NX, který byl předobrazem sériového provedení. Řekněme si na rovinu, že pokud automobilka bude v nastolených trendech pokračovat, brzy budou mít nové Lexusy masku až pod čelní okno. Onen koncept byl hodně extrémní, sériové NX naštěstí také extrémní není, nicméně maska je jedním slovem obrovská. Obzvlášť ve verzi F Sport, kdy máte celou přední část vyplněnou v podstatě pouze plastovou mřížkou. Ale třeba se to někomu líbí. Jinak je NX plné ostrých hran. Zajisté si ho s žádným jiným autem nespletete.
Abychom byli úplně přesní, Lexus nabízí pro NX od začátku prodejů standardní verzi a sportovně střižené provedení F Sport. To má kromě jiné masky chladiče také jiná kola, sportovně naladěný podvozek a může mít odlišné barvy karoserie.
Interiér nového NX není překvapením. Modely Lexus z poslední doby nabízí naprosto precizní zpracování. Je to takové to, jak se zavřete do interiéru, kolem se rázem rozprostře absolutní ticho a čehokoliv se dotknete, z toho máte dojem, že to bude na stejném místě i za sto let. NX si tuhle vlastnost zachoval a to je velmi dobře.
Za zmínku stojí několik detailů. Na ovládání multimediálního systému máte touchpad, takže zde pracujete úplně stejně jako na notebooku. Náš názor? Je to efektní, o tom není sporu, ale je to dost nepraktické. Musíte pracovat jemně a musíte se na pohyby dost soustředit. Kdy už automobilky pochopí, že v těchto případech je stokrát lepší pořádný ovladač, který můžete chytit do ruky? Respektive že dotykové věci nejsou ale vůbec v autech ideální?
Další specialita: kosmetické zrcátko schované před loketní opěrkou. Ženy budou určitě nadšené, to bude v kolonách líčení, to bude paráda. NX nabídne také naprosto dokonalé audio s funkcí Clari-Fi, která vám automaticky vylepší kvalitu zvuku u všech digitálních formátů. Zkoušeli jsme rozdíl a je opravu výrazný. High-tech novinkou je pak bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Jednoduše přístroj dáte pod loketní opěrku a už se nabíjí. Ale musíte mít přístroj kompatibilní.
Zajímá vás prostor? Máme dobré zprávy. NX je velké auto, i když na to nevypadá. Vzadu je více místa než ve starším a větším RX. Kufr zvládne přes 500 litrů, pokud se ovšem rozloučíte s dojezdovou rezervou, a kdo si připlatí, může opěradla zadních sedadel sklápět elektricky. Uvnitř je NX velmi povedené.
Pro začátek není na výběr. Zájemci mají k dispozici pouze hybridní provedení 300h s maximálním výkonem 197 koní. Volit si můžete jen mezi verzí s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Na rovinu říkáme, že jízda pro nás byla zklamáním. Nečekali jsme extra svižné svezení, ale komfortní a absolutně tichou jízdu. Jenže to se nekoná.
Tohle totiž NX nabízí pouze do nějakých řekněme 90 km/h. Jakmile budete chtít na okreskách držet vyšší tempo, začne se do interiéru až příliš dostávat hluk od motoru. Samozřejmě je zde argument, že jde o hybrid a s ním se také musí jezdit plynule. Je to fakt. Takže pokud vás baví jezdit klidně a v žádném případě ani trochu nespěcháte, bude se vám NX líbit. Kdo chce něco více, kdo chce občas trochu přišlápnout plyn nebo dokonce jezdit rychleji po dálnici, ten se tomuto Lexusu rovnou vyhne. Tyhle režimy provozu mu totiž absolutně nesedí.
Hybrid pracuje s bezstupňovou převodovkou, takže když autu naložíte, nahodí konstantní otáčky. Zatímco otáčkoměr ukazuje stále stejné číslo, auto zrychluje. Je to velmi plynulé, ale opravdu ne sportovní. Verze F Sport na tom nezmění nic. Akorát je v autě ještě elektronický generátor umělého zvuku motoru, který vám tyto konstantní otáčky zvýrazní. F Sport má také tužší podvozek, ale když posadíte NX do zatáčky v rychlejším tempu, stabilizace vás začne okamžitě brzdit. Takhle se s hybridním NX zkrátka nejezdí.
Musíte přistoupit na hru, kterou tento Lexus hraje. Musíte jezdit velmi plynule a klidně. Pak se vám bude NX líbit. Standardní podvozek je komfortní, karoserie se přesto nenaklání a auto dokáže být docela úsporné. Dostat se můžete pod šest litrů, jakmile zrychlíte, máte tam desítku jak malovanou.
Lexus NX je zajímavé auto, ale svým charakterem jako by bylo přímo předurčen pro ženy. Nakonec má přece to zrcátko. Z našeho pohledu by si tohle SUV zasloužilo nějaký zajímavější motor. Hybrid je fajn, ale jako jediná volba to není ideální. Uvidíme, jak bude jezdit verze 200t. Ta má klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec a na trhu se objeví v únoru příštího roku
Lexus představil minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu koncept LF-NX, který byl předobrazem sériového provedení. Řekněme si na rovinu, že pokud automobilka bude v nastolených trendech pokračovat, brzy budou mít nové Lexusy masku až pod čelní okno. Onen koncept byl hodně extrémní, sériové NX naštěstí také extrémní není, nicméně maska je jedním slovem obrovská. Obzvlášť ve verzi F Sport, kdy máte celou přední část vyplněnou v podstatě pouze plastovou mřížkou. Ale třeba se to někomu líbí. Jinak je NX plné ostrých hran. Zajisté si ho s žádným jiným autem nespletete.
Abychom byli úplně přesní, Lexus nabízí pro NX od začátku prodejů standardní verzi a sportovně střižené provedení F Sport. To má kromě jiné masky chladiče také jiná kola, sportovně naladěný podvozek a může mít odlišné barvy karoserie.
Interiér nového NX není překvapením. Modely Lexus z poslední doby nabízí naprosto precizní zpracování. Je to takové to, jak se zavřete do interiéru, kolem se rázem rozprostře absolutní ticho a čehokoliv se dotknete, z toho máte dojem, že to bude na stejném místě i za sto let. NX si tuhle vlastnost zachoval a to je velmi dobře.
Za zmínku stojí několik detailů. Na ovládání multimediálního systému máte touchpad, takže zde pracujete úplně stejně jako na notebooku. Náš názor? Je to efektní, o tom není sporu, ale je to dost nepraktické. Musíte pracovat jemně a musíte se na pohyby dost soustředit. Kdy už automobilky pochopí, že v těchto případech je stokrát lepší pořádný ovladač, který můžete chytit do ruky? Respektive že dotykové věci nejsou ale vůbec v autech ideální?
Další specialita: kosmetické zrcátko schované před loketní opěrkou. Ženy budou určitě nadšené, to bude v kolonách líčení, to bude paráda. NX nabídne také naprosto dokonalé audio s funkcí Clari-Fi, která vám automaticky vylepší kvalitu zvuku u všech digitálních formátů. Zkoušeli jsme rozdíl a je opravu výrazný. High-tech novinkou je pak bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Jednoduše přístroj dáte pod loketní opěrku a už se nabíjí. Ale musíte mít přístroj kompatibilní.
Zajímá vás prostor? Máme dobré zprávy. NX je velké auto, i když na to nevypadá. Vzadu je více místa než ve starším a větším RX. Kufr zvládne přes 500 litrů, pokud se ovšem rozloučíte s dojezdovou rezervou, a kdo si připlatí, může opěradla zadních sedadel sklápět elektricky. Uvnitř je NX velmi povedené.
Pro začátek není na výběr. Zájemci mají k dispozici pouze hybridní provedení 300h s maximálním výkonem 197 koní. Volit si můžete jen mezi verzí s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Na rovinu říkáme, že jízda pro nás byla zklamáním. Nečekali jsme extra svižné svezení, ale komfortní a absolutně tichou jízdu. Jenže to se nekoná.
Tohle totiž NX nabízí pouze do nějakých řekněme 90 km/h. Jakmile budete chtít na okreskách držet vyšší tempo, začne se do interiéru až příliš dostávat hluk od motoru. Samozřejmě je zde argument, že jde o hybrid a s ním se také musí jezdit plynule. Je to fakt. Takže pokud vás baví jezdit klidně a v žádném případě ani trochu nespěcháte, bude se vám NX líbit. Kdo chce něco více, kdo chce občas trochu přišlápnout plyn nebo dokonce jezdit rychleji po dálnici, ten se tomuto Lexusu rovnou vyhne. Tyhle režimy provozu mu totiž absolutně nesedí.
Hybrid pracuje s bezstupňovou převodovkou, takže když autu naložíte, nahodí konstantní otáčky. Zatímco otáčkoměr ukazuje stále stejné číslo, auto zrychluje. Je to velmi plynulé, ale opravdu ne sportovní. Verze F Sport na tom nezmění nic. Akorát je v autě ještě elektronický generátor umělého zvuku motoru, který vám tyto konstantní otáčky zvýrazní. F Sport má také tužší podvozek, ale když posadíte NX do zatáčky v rychlejším tempu, stabilizace vás začne okamžitě brzdit. Takhle se s hybridním NX zkrátka nejezdí.
Musíte přistoupit na hru, kterou tento Lexus hraje. Musíte jezdit velmi plynule a klidně. Pak se vám bude NX líbit. Standardní podvozek je komfortní, karoserie se přesto nenaklání a auto dokáže být docela úsporné. Dostat se můžete pod šest litrů, jakmile zrychlíte, máte tam desítku jak malovanou.
Lexus NX je zajímavé auto, ale svým charakterem jako by bylo přímo předurčen pro ženy. Nakonec má přece to zrcátko. Z našeho pohledu by si tohle SUV zasloužilo nějaký zajímavější motor. Hybrid je fajn, ale jako jediná volba to není ideální. Uvidíme, jak bude jezdit verze 200t. Ta má klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec a na trhu se objeví v únoru příštího roku