Náraz s malým přesazením nadělá mnoho problémů i automobilům s pětihvězdičkovým hodnocením od Euro NCAP. BMW řady 5 neuspělo
BMW řady 5 nezvládlo náraz s malým přesazením a od IIHS si vysloužilo pouze „slabé“ hodnocení ochrany cestujících.
06. října 2014 13:15 /
Youtube
0
0
Americká organizace IIHS prověřila ve svých nárazových testech trojici velkých sedanů, přičemž z evropského pohledu bylo z této trojice jednoznačně nejzajímavější BMW řady 5. Jak už se několikrát v minulosti stalo u jiných automobilů, i tento model v nárazových testech tak docela neuspěl.
Výsledné hodnocení nárazu s malým přesazením je „Marginal“, tedy mezní ochrana posádky a ve stupnici IIHS to znamená druhé nejhorší hodnocení. BMW řady 5 nedokázalo dostatečně náraz zachytit, takže došlo k deformaci prostoru pro cestující, především ve spodní části, a tím ke zranění řidiče.
Náraz s malým přesazením zavedla organizace IIHS do svého programu v roce 2012. Na rozdíl od Euro NCAP vůz narazí do překážky s přesazením pouhých 25 %. Simuluje se tak náraz například do stromu nebo do sloupu. Za uplynulé dva roky se mnohokrát stalo, že auto s pětihvězdičkovým hodnocením od Euro NCAP v testu IIHS neuspělo, stejně jako BMW řady 5.
Nicméně ani BMW řady 5 nakonec nedopadlo nejhůře. Spolu s německým modelem byl testován také americký Lincoln MKS, který jasně ukázal, jak to vypadat nemá, což si také můžete pěkně prohlédnout na videu. Při nárazu došlo k posunutí spodní části kabiny, ale také k posunutí sloupku řízení směrem na řidiče a hlavně výrazně vpravo. Hlava figuríny tak airbag zcela minula.
Výsledné hodnocení nárazu s malým přesazením je „Marginal“, tedy mezní ochrana posádky a ve stupnici IIHS to znamená druhé nejhorší hodnocení. BMW řady 5 nedokázalo dostatečně náraz zachytit, takže došlo k deformaci prostoru pro cestující, především ve spodní části, a tím ke zranění řidiče.
Náraz s malým přesazením zavedla organizace IIHS do svého programu v roce 2012. Na rozdíl od Euro NCAP vůz narazí do překážky s přesazením pouhých 25 %. Simuluje se tak náraz například do stromu nebo do sloupu. Za uplynulé dva roky se mnohokrát stalo, že auto s pětihvězdičkovým hodnocením od Euro NCAP v testu IIHS neuspělo, stejně jako BMW řady 5.
Nicméně ani BMW řady 5 nakonec nedopadlo nejhůře. Spolu s německým modelem byl testován také americký Lincoln MKS, který jasně ukázal, jak to vypadat nemá, což si také můžete pěkně prohlédnout na videu. Při nárazu došlo k posunutí spodní části kabiny, ale také k posunutí sloupku řízení směrem na řidiče a hlavně výrazně vpravo. Hlava figuríny tak airbag zcela minula.