|  TECHNIKA
so 21. září, svátek má Matouš, zítra Darina
Auto
Touareg má po faceliftu. Vypravili jsme se do Mnichova, abychom si tuhle novinku vyzkoušeli na vlastní kůži 

Modernizovaný Volkswagen Touareg prý jezdí za 6,6 l/100 km. Na pohádky nevěřte. Vyzkoušeli jsme ho a jezdil za deset.

30. září 2014 06:06 / Volkswagen
 0   0
Vyrazili jsme do Mnichova, kam Volkswagen navezl flotilu svých omlazených Touaregů, respektive kam pozval novináře, aby se s těmito novinkami svezli. Řekněme si jednu věc hned na začátek a zcela na rovinu. Nového toho na tomto autě moc není. Je to další z faceliftů, které můžeme označit za povinné. Norma Euro 6 se stává realitou a tomu je potřeba přizpůsobit techniku. Také u Touaregu je tedy tím nejdůležitějším upravený naftový šestiválec, který mimochodem volí devadesát procent zákazníků.

Šestiválcové TDI dostalo osmnáct koní a 30 Nm navíc. Celkově nabídne 262 koní a 580 Nm. Bavíme se samozřejmě o výkonnější verzi. V nabídce je ještě varianta „eko“, která dosáhne pouze na 204 koní. Motor také dostal dodatečné vstřikování AdBlue do výfuku, což je aktuálně nejoblíbenější cesta, jak sundat u dieselů emise na hodnoty povolené normou Euro 6. Celkově se šestiválcový Touareg dostal v kombinovaném provozu z původních 7,2 l/100 km na 6,6 l/100 km. U takto velkého auta, navíc s automatickou převodovkou a stálým pohonem všech kol je to regulérní zázrak.

Jenže zázraky se dějí jen velmi zřídka a v technice se bohužel nedějí nikdy. Takže buď bude v těchto hodnotách nějaký háček nebo půjde o hodnoty, které se v praxi nezakládají na pravdě. Samozřejmě, B je správně. Jak jsme tak s tím šestiválcem jezdili kolem Mnichova, ani náhodou jsme se pod sedm litrů nedostali. Ani pod osm, ani pod devět. To nejnižší, co bylo na displeji palubního počítače k vidění, bylo číslo 9,5 l/100 km. Inu, další z pohádek o tisíce a jedné super nízké spotřebě, které jsou nám servírovány díky předpisům EU.

Dobře, odmysleme si nereálné spotřeby, které se daly tak trochu očekávat. Co tam má Touareg dál? Auto dostalo nový nárazník a přepracovanou masku, jiná jsou kola, vzadu se také měnil nárazník no a to je co se karoserie týká už všechno. Přidat můžeme snad jen nové barvy.

Kde se nám Touareg ale zamlouval opravdu hodně, to je interiér. Ne že by zde zavládla revoluce, ale automobilka zapracovala na detailech. Lepší je kůže, lepší je dřevo, lepší jsou i čudlíky a tlačítka. Nedávno se Volvo vytahovalo, jak u své XC90 použilo otočné ovladače s diamantovým vzorem (tak nějak se to psalo v tiskové zprávě). Volkswagen použil u Touaregu to samé a ani u toho nedělal takové divadlo. Každopádně když teď otevřete doladěný Touareg a máte čest s nějakou lepší výbavou, dýchne na vás něco, co byste u „lidového vozu“ asi nečekali - luxus.

A přesně to je ta největší změna posledního faceliftu. Touareg je luxusnější. Je velmi zajímavé, že vlastně tahle generace funguje na trhu už čtyři roky a vůbec nezestárla. Pořád to je solidně vypadající SUV, které bude pro mnoho zákazníků lákavější volbou než novější konkurenti. A kromě upraveného vzhledu a lepšího interiéru má navíc ve svém rukávu ještě dva trumfy.

Za prvé v terénu umí věci, o kterých si může většina ostatních (snad jen s výjimkou Range Roveru) nechat leda tak zdát. A za druhé, pořád si můžete tohle auto objednat s naftovým osmiválcem. A ten už třeba v nabídce takového BMW nebo Mercedesu nenajdete. Jo a abychom nezapomněli, v ČR se začne upravený Touareg prodávat během několika následujících týdnů.
Fotogalerie
| Magazín PLUS+
Zavřít reklamu