Auto
Za dvacet let už to nebude kouřící Zetor, ale Kulan. Budoucnost zemědělských strojů používá elektromotory a lehké materiály
Jede traktor, je to Kulan, jede do hor, orat brambor, aneb jak budou vypadat zemědělské stroje za dvacet let.
25. září 2014 08:10 /
Poly-Lab
0
0
Budoucnost automobilů se řeší ve velkém a řeší se neustále. Vývoj ovšem pokračuje také na dalších frontách, což dokazuje sekce užitkových automobilů. Na veletrhu IAA Nutzfahrzeuge 2014 je kromě jiného k vidění Kulan. Tohle zvláštní vozítko má představovat budoucnost lehkých traktorů. V horizontu dvaceti let by se mělo stát rozšířené (pro začátek asi hlavně u německých) zemědělců.
Také nastupující generace traktorů počítá s elektrickým pohonem. Kulan zvládne ujet až 300 km, respektive šest hodin práce. Konkrétní čísla ale závisí na zatížení, profilu terénu a venkovní teplotě. Konstruktéři z Poly-Lab vsadili na lehkou konstrukci. Základem je trubkový rám, nechybí hliníkové slitiny a karoserie, respektive těch pár krycích plechů, je tvořena z oceli tlusté jeden milimetr.
Kulan zvládne náklad těžký až jednu tunu a je určen pro chov hospodářských zvířat, na hory, vinice, údržbu krajiny nebo lesnictví. Koncept to je zajisté pěkný, jenom nám na něm tak docela nesedí ta velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Také nastupující generace traktorů počítá s elektrickým pohonem. Kulan zvládne ujet až 300 km, respektive šest hodin práce. Konkrétní čísla ale závisí na zatížení, profilu terénu a venkovní teplotě. Konstruktéři z Poly-Lab vsadili na lehkou konstrukci. Základem je trubkový rám, nechybí hliníkové slitiny a karoserie, respektive těch pár krycích plechů, je tvořena z oceli tlusté jeden milimetr.
Kulan zvládne náklad těžký až jednu tunu a je určen pro chov hospodářských zvířat, na hory, vinice, údržbu krajiny nebo lesnictví. Koncept to je zajisté pěkný, jenom nám na něm tak docela nesedí ta velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami.