|  TECHNIKA
so 23. listopadu, svátek má Klement, zítra Emílie
Auto
Vozidla Tatra Force jsou určena k potřebám hasičských sborů 

Kopřivnická Tatra představila zcela nové těžké hasičské speciály

02. září 2018 10:47 / Tatra Trucks
 0   0
V polovině srpna představila společnost Tatra Trucks na veletrhu Pyrocar 2018 své nové hasičské speciály postavené na unikátním tatrováckém podvozku. Spolu s těmito speciálními vozidly představila Tatra také nové konstrukční řešení výroby.

Česká společnost Tatra Trucks na letošním veletrhu Pyrocar představila hned několik novinek. Jako první byl předveden hasičský speciál z řady vozidel Tatra Terra, které jsou přímým nástupcem legendárních vozů T 815, T 815-2 a TERRN01. Výroba těchto vozidel je podřízena technologii malosériové výroby.

Během konstrukce těchto speciálně upravených vozů je kladen velký důraz na robustnost, odolnost, dlouhou životnost a jednoduchou obsluhu i ovládání. Skelet kabiny byl zcela přepracován a plní nejnovější standardy mezinárodní normy. Dalším významným přínosem nové kabiny je zvětšený prostor pro posádku vozidla, a to díky její zvětšené celkové délce.

Hasičská Terra je také vybavena známým a osvědčením vzduchem přímo chlazeným tatrováckým osmiválcem o maximálním výkonu 325 kW a plně automatickou převodovkou Allison. Vozidla budou vybavena mechanickou čtrnáctistupňovou převodovkou s manuálním nebo elektronickým řazením. Toto hasičské a záchranářské vozidlo je schopné bez úprav brodění vjet až do hloubky 1 200 mm. V hasičské nástavbě bez problémů uveze 4 tisíce l vody a 240 l pěnidla.

Premiéru měl na výstavě Pyrocar také těžký speciál na platformě Tatra Force. Podobně jako předchozí model má i tento upravenou kabinu, která nabízí větší prostor pro posádku. Modernizovaná Tatra Force rovněž dostala hlavní i mlhové LED světlomety a integrované prvky denního svícení, nová je i čelní maska.

Překvapením byla také novinka, která vznikla spoluprací s německým dodavatelem technologií. Výsledkem je unikátní čtyřnápravový hasičský speciál Tigon určený do extrémních podmínek a těžkého terénu průmyslových provozů, jako jsou například doly či rafinérie.

Tigon stojí na čtyřnápravovém podvozku Tatra Force s pneumatickým odpružením všech náprav. Hmotnost těžkého speciálu dosahuje hodnoty 43 t. Zajímavostí je instalace vodních trysek na podvozku, které jej mají chránit před sálavým teplem od země.

O pohon tohoto obra se stará více než šestnáctilitrový šestiválec Volvo s maximálním výkonem 515 kW. Díky této pohonné jednotce je Tigon schopen k požáru uhánět maximální rychlostí 120 km/h. Vozidlo pojme až devět tisíc litrů vody nebo tři a půl tisíce litrů pěny. Dále čtěte: (Vozy Tatra Phoenix excelují v tvrdých podmínkách českých kamenolomů). 

Lukáš Bauer | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu