Pařížský týden módy právě teď představuje francouzské ikony, další kolo bude na podzim
Automobilka Peugeot si potrpí na eleganci a modernost. V Paříži tak ukázala, že na přehlídce módních novinek má rozhodně své místo.
Slovo „móda“ pochází z francouzského „mode“, a to zase z latinského „modus“, což znamená vzhled. Výraz „Haute Couture“ ale žádný základ v latině nemá, ten je čistě francouzský. Dokonce se ani ve většině jazyků nepřekládá. Ostatně není třeba, všichni totiž vědí, co vyjadřuje. I proto se Francouzi občas tváří, že módu tak nějak vymysleli a dělají ji nejlíp na světě. Samozřejmě se jedná o typickou francouzskou nabubřelost, nicméně v každém případě nejde Francii upřít, že na vrchol módního businessu prostě patří.
Má dokonce organizaci nazvanou Fédération de la Haute Couture et de la Mode, jejíž úkolem je mimo jiné bdít nad dodržováním pravidel. Tedy, aby kopie kostýmku Chanel či kabelky Louis Vuitton neprodávali pouliční švindlíři, ale také aby módní firmy dbaly na udržitelnost, nedrancovaly přírodní zdroje a dodržovaly etické zásady třeba ohledně práce dětí. Jednou z hlavních aktivit federace je pořádání Pařížského týdne módy, což dělá už padesát let. Na akci představuje nadějné nové návrháře, ale také ukazuje díla světoznámých módních značek.
Letos poprvé se v Paříži na nejvýznamnější módní sešlosti objevila i francouzská automobilka Peugeot. A nepřišla sama. Vzala s sebou i svého ambasadora, jednoho z nejtalentovanějších současných návrhářů a zakladatele módní značky 3.PARADIS, Emerica Tchatchoua. Peugeot si ho vyhlídl už v loňském roce, kdy ho angažoval, aby vytvořil exkluzívní módní kousek inspirovaný výjimečným koncepčním vozem Peugeot Inception. Tento vůz je pro francouzskou automobilku klíčový v tom, že demonstruje budoucnost nadcházejících sériových vozů Peugeot.
Emeric Tchatchoua se ujal svého úkolu na výbornou. Vytvořil pro Peugeot jedinečnou bundu z materiálu, který využívá optickou iluzi díky motivu vytvořenému 3D tiskem měnícím barvu v závislosti na úhlu pohledu. Z hlediska světa módy se jedná o vysoce pokrokový technologický počin. Bunda odkazuje na design interiéru vozu Peugeot Inception a využívá stejnou 3D textilii, která se nachází i na podlaze vozu. Materiál vyrobený 3D tiskem je revoluční, efektivní a recyklovatelný.
Emeric Tchatchoua je nepochybně hlavní hvězdou Pařížského týdne módy a stejně tak jeho značka 3.PARADIS. Velkou pozornost si ale vysloužily i nejmodernější vozy Peugeot, které brázdí pařížské ulice jakožto oficiální automobily a vozí celebrity. Automobilka vybrala nejstylovější modely jako fastback 408 nebo žhavou novinku Peugeot 3008. Zajistila si tak, že se její auta jedinečným způsobem zviditelní v centru francouzské metropole.
Pokud jste letošní Pařížský týden módy nestihli, můžete si počkat na představení zimní kolekce 2024/25, které se uskuteční od 23. září do 1. října v rámci druhé části Pařížského týdne módy. Na ní budou vystavovány dámské oděvy, zatímco část probíhající v těchto dnech se zaměřuje hlavně na pánské kolekce a Haute Couture.
Zdroj: Peugeot