Auto

Tohle auto má pět motorů, 2109 koní, 2280 Nm a sprint 80-120 km/h zvládne za 1,8 s. Navíc vám na něj možná dá EU i dotaci
Největší monstrum ženevského autosalonu má pět motorů a 2109 koní. Přesto není nejrychlejší.
03. března 2016 07:11 /
newspress
0
0
Blázinec kolem ženevského autosalonu, který probíhá tento týden a který bude pro veřejnost ještě probíhat několik dní, přinesl hodně novinek. Jasně, Bugatti Chiron coby nástupce modelu Veyron si asi získalo nejvíce pozornosti, jenže se svým výkonem 1500 koní to ani náhodou nebylo největší monstrum. Vždyť má pouze jeden motor. Na autosalonu stojí ještě mnohem těžší kalibry.
Auto, které má suverénně nejvíce koní, se jmenuje Arash AF10. Možná byste ho snadno přehlédli, protože na pohled vypadá jako nějaký sporťák nějakého neznámého výrobce, ale když se začtete do detailů, polije vás studený pot. Odmysleme si karbon všude, kde to jen šlo a soustřeďme se na to zásadní, na motor.
Tedy, ehm, na motory. Arash AF10 jich má dohromady pět. U každého kola je jeden elektromotor a každý tento elektromotor má dvoustupňovou převodovku, respektive výkon 220 kW. To nám dohromady dělá pěkných 1197 koní. Lidé od Arash ale chtěli ještě více, takže do auta nacpali přeplňovaný osmiválec pohánějící zadní nápravu a ten přidá dalších 912 koní. Celkové parametry? 2109 koní a 2280 Nm. UF!
Jenže navzdory tomu nejde o nejrychlejší auto. Stovku zvládne AF10 za 2,8 s a na 0-300 km/h potřebuje ostudných 27 s. Třeba Koenigsegg to zvládne pod jedenáct. Nakonec ani maximálka 323 km není nic výjimečného. Nedá se nic dělat, pět motorů, pět převodovek, akumulátory, to všechno něco váží. Kdyby bylo AF10 osazené jenom spalovacím motorem, dost možná by bylo rychlejší.
Ale takhle zase můžete na tohle monstrum dostat dotaci od EU. A pak tu je pružné zrychlení, které nemá konkurenci. Když se do práce obuje celá čtveřice elektromotorů, bude to určitě stát za to. Akcelerace 80-120 km/h je otázkou 1,8 s. Na předjíždění to bude ideální stroj.
Auto, které má suverénně nejvíce koní, se jmenuje Arash AF10. Možná byste ho snadno přehlédli, protože na pohled vypadá jako nějaký sporťák nějakého neznámého výrobce, ale když se začtete do detailů, polije vás studený pot. Odmysleme si karbon všude, kde to jen šlo a soustřeďme se na to zásadní, na motor.
Tedy, ehm, na motory. Arash AF10 jich má dohromady pět. U každého kola je jeden elektromotor a každý tento elektromotor má dvoustupňovou převodovku, respektive výkon 220 kW. To nám dohromady dělá pěkných 1197 koní. Lidé od Arash ale chtěli ještě více, takže do auta nacpali přeplňovaný osmiválec pohánějící zadní nápravu a ten přidá dalších 912 koní. Celkové parametry? 2109 koní a 2280 Nm. UF!
Jenže navzdory tomu nejde o nejrychlejší auto. Stovku zvládne AF10 za 2,8 s a na 0-300 km/h potřebuje ostudných 27 s. Třeba Koenigsegg to zvládne pod jedenáct. Nakonec ani maximálka 323 km není nic výjimečného. Nedá se nic dělat, pět motorů, pět převodovek, akumulátory, to všechno něco váží. Kdyby bylo AF10 osazené jenom spalovacím motorem, dost možná by bylo rychlejší.
Ale takhle zase můžete na tohle monstrum dostat dotaci od EU. A pak tu je pružné zrychlení, které nemá konkurenci. Když se do práce obuje celá čtveřice elektromotorů, bude to určitě stát za to. Akcelerace 80-120 km/h je otázkou 1,8 s. Na předjíždění to bude ideální stroj.