Auto
Seznamte se: Tohle je Rimac, aut, které má čtyři motory, výkon přes tisíc koní a na které možná dostanete i různé ekologické benefity
V Chorvatsku nemají jen moře a mraky českých turistů, mají tam také elektrická auta. Tohle umí 0-300 km/h pod patnáct sekund.
24. února 2016 14:41 /
Rimac
0
0
Chorvatsko? No to je přece dovolená. Koho by napadlo, že se tam mohou vyrábět i moderní elektrická auta, že ano. Věřte, nebo ne, právě tak tomu je. Jedno takové se ukáže v Ženevě a rozhodně to není nějaká usmrkaná Rasa, která je ráda, že jede a že se nezastaví po padesáti kilometrech.
Tohle auto se jmenuje Rimac, má čtyři motory a nehorázný výkon. Celý systém vyprodukuje 1088 koní kvůli schopnostem baterií, které u elektromobilů výkon určují. Kdyby zde byly schopnější baterky, motory Rimacu umí dát dohromady až 1360 koní. Ale ono to asi nebude ani potřeba. Rimac totiž i díky točivému momentu 1600 Nm vystřelí už teď na stovku za 2,6 s, což ale není o dynamice tolik vypovídající.
Lepší jsou další údaje. Třeba po 6,2 s od startu z křižovatky jedete 200 km/h, a když počkáte dalších osm vteřin, poletíte už 300 km/h. Brzdění bude určitě také dost zajímavý zážitek, protože Rimac dostal keramické kotouče, které samotné vás pověsí do pásu tak, že vám div že neuletí hlava, jenže Rimac umí brzdit i elektromotory. A když se to celé dá dohromady, stojíte na místě prakticky hned.
Rimac má ještě jednu parádní věc. Systém umí řídit každé kolo zvlášť, takže elektronika různě upravuje tah jednotlivých motorů podle toho, co se s autem děje. Tento elektromobil bude určitě zatáčet naprosto neuvěřitelně.
Je zde akorát jedna potíž. Vyrobeno bude osm exemplářů, takže si s objednávkou pospěšte. A když podáte správnou žádost na EU, třeba dostanete dotaci.
Tohle auto se jmenuje Rimac, má čtyři motory a nehorázný výkon. Celý systém vyprodukuje 1088 koní kvůli schopnostem baterií, které u elektromobilů výkon určují. Kdyby zde byly schopnější baterky, motory Rimacu umí dát dohromady až 1360 koní. Ale ono to asi nebude ani potřeba. Rimac totiž i díky točivému momentu 1600 Nm vystřelí už teď na stovku za 2,6 s, což ale není o dynamice tolik vypovídající.
Lepší jsou další údaje. Třeba po 6,2 s od startu z křižovatky jedete 200 km/h, a když počkáte dalších osm vteřin, poletíte už 300 km/h. Brzdění bude určitě také dost zajímavý zážitek, protože Rimac dostal keramické kotouče, které samotné vás pověsí do pásu tak, že vám div že neuletí hlava, jenže Rimac umí brzdit i elektromotory. A když se to celé dá dohromady, stojíte na místě prakticky hned.
Rimac má ještě jednu parádní věc. Systém umí řídit každé kolo zvlášť, takže elektronika různě upravuje tah jednotlivých motorů podle toho, co se s autem děje. Tento elektromobil bude určitě zatáčet naprosto neuvěřitelně.
Je zde akorát jedna potíž. Vyrobeno bude osm exemplářů, takže si s objednávkou pospěšte. A když podáte správnou žádost na EU, třeba dostanete dotaci.