Auto

Ne, opravdu to není hračka. Cursor byl příležitost pro šestnáctileté nedočkavce. Moc se ovšem neujal.
Auta z doby krále klacka: Replicar Cursor byl možností, jak usednout za volant už v šestnácti.
07. února 2015 07:09 /
use.com
0
0
Touha usednout za volant dříve než ostatní není doménou pouze poslední doby. Už v roce 1985 si mohli zájemci pořídit na anglickém trhu jednu ryzí specialitu. Ta se jmenovala Replicar Cursor a vznikla za podpory automobilky Suzuki. V zásadě šlo o skútr převlečený za auto. Jezdit s ním mohli už šestnáctiletí, ale nakonec se tento projekt moc neujal.
Cursor je jednomístné vozítko s motorem Suzuki o objemu 49 ccm. Poháněná byla zadní náprava přes třístupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost je 40 km/h. Myslíte si, že to je rychlost šneka? Je to pravda, ale když zabrousíte do galerie a kouknete, jak malé tohle vozítko je ve srovnání s normálním autem, zjistíte, že i těch 40 km/h mohlo být dost zajímavých.
Replicar vyráběl Cursor od roku 1985 do roku 1987. Za tuto dobu vzniklo zhruba sto kusů, přičemž pár exemplářů dostalo i druhou sedačku. Největším problémem se nakonec stala cena. Zatímco moped tenkrát stál asi tak tisíc liber, za okapotovaný skútr byste museli zaplatit více než dvojnásobek. A přitom stačilo počkat pouze rok a už jste mohli za volant normálního auta.
Cursor je jednomístné vozítko s motorem Suzuki o objemu 49 ccm. Poháněná byla zadní náprava přes třístupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost je 40 km/h. Myslíte si, že to je rychlost šneka? Je to pravda, ale když zabrousíte do galerie a kouknete, jak malé tohle vozítko je ve srovnání s normálním autem, zjistíte, že i těch 40 km/h mohlo být dost zajímavých.
Replicar vyráběl Cursor od roku 1985 do roku 1987. Za tuto dobu vzniklo zhruba sto kusů, přičemž pár exemplářů dostalo i druhou sedačku. Největším problémem se nakonec stala cena. Zatímco moped tenkrát stál asi tak tisíc liber, za okapotovaný skútr byste museli zaplatit více než dvojnásobek. A přitom stačilo počkat pouze rok a už jste mohli za volant normálního auta.