Auto
Jestli se chcete pustit se zbrusu novým autem do testování bez záštity stabilizace, na silnici to fakt nedělejte. Bolí to.
Nikdy, ale opravdu nikdy nevypínejte stabilizaci, dokud nenaberete zkušenosti. Jinak váš McLaren dopadne přesně takto.
27. listopadu 2014 15:37 /
motorward.com
0
0
Mnoho nešťastných příběhů najdete na internetu o tom, jak si kdosi myslel, že je sranda řídit rychlé auto a jak potom narazil. Doslova. Ten poslední je z Dallasu, kde to odskákal McLaren P1. Hybridní raketa, která má přes 900 koní a která zvládne stovku za 2,8 s. V tomhle autě byste měli nechat tlačítko stabilizace na pokoji tak půl roku po převzetí auta, nebo ho vypnout někde, kde máte velkou plochu kolem sebe.
V tomto konkrétním případě došlo na to nejhorší, co se vám může stát. Řidič si údajně auto převzal den před touto událostí. Když se byl projet, evidentně si nastavil režim, který ho překvapil. Jo, to když naplno zabere elektromotor a pošle na zadní kola dávku točivého momentu, jedete bokem a ani nevíte jak. P1 tak vzala svodidla z obou stran. A bylo po srandě.
A to doslova. Jestli si myslíte, že tohle půjde opravit, tak jste dost možná na omylu. Problémem podobných aut je karbonový monokok coby základ celého auta. Je to jeden kus, na který je navěšeno všechno ostatní. Pokud tuhle věc poškodíte, a tady to vypadá, že se tak stalo, musí vše dolu a to je velmi drahé. Vůbec bychom se nedivili, kdyby tenhle McLaren skončil jako zdroj náhradních dílů.
Proto nikdy, ale opravdu nikdy nevypínejte stabilizaci, dokud...
V tomto konkrétním případě došlo na to nejhorší, co se vám může stát. Řidič si údajně auto převzal den před touto událostí. Když se byl projet, evidentně si nastavil režim, který ho překvapil. Jo, to když naplno zabere elektromotor a pošle na zadní kola dávku točivého momentu, jedete bokem a ani nevíte jak. P1 tak vzala svodidla z obou stran. A bylo po srandě.
A to doslova. Jestli si myslíte, že tohle půjde opravit, tak jste dost možná na omylu. Problémem podobných aut je karbonový monokok coby základ celého auta. Je to jeden kus, na který je navěšeno všechno ostatní. Pokud tuhle věc poškodíte, a tady to vypadá, že se tak stalo, musí vše dolu a to je velmi drahé. Vůbec bychom se nedivili, kdyby tenhle McLaren skončil jako zdroj náhradních dílů.
Proto nikdy, ale opravdu nikdy nevypínejte stabilizaci, dokud...