|  TECHNIKA
so 21. září, svátek má Matouš, zítra Darina
Auto
Říká se, že by se nic nemělo přehánět. Už devítistupňový automat zavání zbytečností, ale podle některých je devět stupňů pořád málo! 

Devět stupňů nestačí, VW připravuje desetistupňový automat. Neujedete kilometr, aby převodovka neřadila...

23. listopadu 2014 11:12 / Volkswagen
 0   0
EU a její emisní limity mají za výsledek různé technické vychytávky. Třeba dvanáctiálcové Mercedesy vybavené systémem start/stop, nebo situace, kdy shodou okolností opět Mercedes nasadí jako standard do auta miniaturní palivovou nádrž, tím ušetří pro oficiální měření hmotnost a sníží emise, aby v rámci příplatkové výbavy nabídl za příplatek 0 Kč nádrž normální. A pokračujeme dále.

Automobilky zjistily, že se dá nějaký ten gram ušetřit také tím, že nasadíme vícestupňovou převodovku, která má těsněji poskládané převody a díky tomu pak motor pracuje ve vhodnějších otáčkách. Z pohledu produkce emisí samozřejmě. Do padesátikilometrové rychlosti vám sice automat přeřadí asi tak zhruba čtyřikrát nebo pětkrát, ale takový už je život. Současným rekordem je devítistupňová převodovka, kterou najdete v Range Roveru Evoque nebo Jeepu Cherokee. Volkswagen ale půjde ještě dále a u nové generace Golfu představí desetistupňový automat.

Dostanete ho v případě, že koupíte GTI, GTD a R. Nejvýkonnější verze, které produkují nejvíce emisí. Převodovka má být údajně stejně velká jako současné sedmistupňové DSG a zvládnout má točivý moment o velikosti až 550 Nm.

Pro zákazníky to není úplně dobrá zpráva, protože aktuální osmi a devítistupňové převodovky mají u některých motorů tu nepříjemnou vlastnost, že neustále řadí. A to i na dálnici. Tam, kde při 130 km/h bohatě dříve všem stačila šestka, se teď pojede na devítku (nebo desítku), ale jakmile potkáte lehčí kopec, bude se muset řadit dolů, klidně na tu šestku. A hned potom, aby se šetřilo, vám automat postupně naskládá zpět vše až po desítku. Takhle to jde pořád dokola.

Nový Golf se má představit už v roce 2017, což je další věc hodná pozornosti. Současná generace dorazila v roce 2012. Příští rok je v plánu facelift a už po pěti letech konec. Jen aby se nestalo, že ta „nová generace“ bude nakonec větší modernizace.
| Magazín PLUS+
Zavřít reklamu