|  TECHNIKA
po 21. dubna, svátek má Alexandra, zítra Evženie
Auto
Jsou věci, které vás rozpálí na maximální možnou míru. Jako když si koupíte Koenigsegg, se kterým nemůžete jezdit, protože nelze zapsat do registru výkon auta. 

Koenigsegg One:1 je moc výkonný na to, aby získal registraci pro provoz v Německu. To jsou ale věci...

04. listopadu 2014 17:30 / Koenigsegg
 0   0
Do Německa byl dodán první exemplář švédské rakety, která se jmenuje Koenigsegg One:1. Jestli se novopečený majitel těšil, až usedne za volant, tak ho zajisté čekalo drobné zklamání. Auto totiž nemůže být prozatím přihlášeno do provozu. Proč? Je prostě moc výkonné.

Celý problém má takový charakter českého kocourkova, ale evidentně i v sousedním Německu je možné vše. Výkon tohoto auta totiž činí přesně 1000 kW, což je fakt hodně. Bohužel pro dotyčného majitele je německý registrační systém nastaven tak, že zná pouze výkony do 999 kW. Koenigsegg One:1 tím pádem nemůže vyrazit na silnice do doby, než technici systém upraví i na takto výkonná auta.

Mimochodem poměr hmotnosti k výkonu je u Koenigseggu 1:1, což naznačuje název One:1. Akcelerace z nuly na 400 km/h trvá dvacet sekund, za méně než deset sekund naopak auto zastaví z rychlosti 400 km/h. To musí být síla...
| Magazín PLUS+
Zavřít reklamu