|  ZPRÁVY
pá 22. listopadu, svátek má Cecílie, zítra Klement
Domácí
Český mincovní obchod nabízí hlavně pamětní medaile a mince 

Dejte si velký pozor na Český mincovní obchod, nabádá ČOI. Varuje před agresivními praktikami a klamáním zákazníků

17. listopadu 2018 04:40 / ČOI
 43   9
Česká obchodní inspekce (ČOI) veřejnost důrazně varuje před nekalými praktikami Českého mincovního obchodu. Prakticky každá kontrola odhalila nějaký problém. Společnost podle inspekce používá agresivní obchodní praktiky a navíc zákazníkům podává klamavé informace.

Podnikatelskou činností Českého mincovního obchodu se inspekce začala zabývat na základě mnoha stížností ze strany spotřebitelů. Za poslední tři roky už ČOI eviduje celkem 83 podnětů ze strany zákazníků. Doposud bylo ukončeno 10 kontrol a každá kontrola obsahuje několik desítek kontrolních úkonů. Pravomocně bylo společnosti uloženo pět pokut v celkové výši 1 580 000 Kč.

„Další správní řízení máme ještě v běhu. V drtivé většině šetřených podnětů naši inspektoři prokázali takzvanému Českému mincovnímu obchodu užití agresivní obchodní praktiky, která spočívá v zasílání nevyžádaných zásilek,“ řekl Jan Řezáč, ředitel ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj. Prodávající podle něj také například nepravdivě informoval spotřebitele, že kámen, který byl umístěn na pamětní minci, je tzv. český granát, ačkoli to nebyla pravda. "V tomto případě pro změnu došlo k užití klamavé obchodní praktiky," poznamenal Řezáč.

Český mincovní obchod lidem převážně nabízí a prodává pamětní mince a medaile k různorodým tématům. A to jak prostřednictvím e-shopu (nyní https://www.mincovni-obchod.cz/), tak i prostřednictvím klasických letáků distribuovaných do domovních schránek spotřebitelů. Zboží je možné objednat také telefonicky. Jak Plzeňský inspektorát ČOI zjistil, distribuce nabídek a následně objednaných výrobků je realizována z území Německa, spotřebitelský servis však zajišťuje společnost TCS Taurus Servis s.r.o.

Jako majitel reklamních nabídek, nabízených mincí a medailí, webových stránek s internetovým obchodem a majitel obchodní značky Český mincovní obchod byla označena švýcarská společnost HMK GmbH. "U této společností po dlouhou dobu nebylo možné realizovat kontrolu, neboť společnost byla zcela nekontaktní, což bránilo efektivnímu prošetření několika desítek spotřebitelských podnětů," doplnil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Na základě intenzivní mezinárodní spolupráce ale došlo v roce 2015 k průlomu, kdy ČOI byla kontaktována právním zástupcem společnosti a následně tak mohly být řešeny konkrétní případy.

Inspektorát ČOI se sídlem v Plzni doposud pravomocně ukončil pět správních řízení, v rámci kterých byly uloženy pokuty v celkové výši 1 580 000 Kč. Podle aktuálních informací k dnešnímu dni eviduje Česká obchodní inspekce pokuty ve výši 530 000 korun jako uhrazené, další pokuty za 1 050 000 Kč ještě nejsou po datu splatnosti. Podle dostupných informací společnost vystupující jako Český mincovní obchod s rozhodnutím České obchodní inspekce nesouhlasí a podává proti rozhodnutí ČOI žaloby ke správnímu soudu.

Česká obchodní inspekce doporučuje spotřebitelům, aby nenavazovali obchodní vztahy s podobnými prodávajícími. "Důležité je také upozornění, že z hlediska dozoru nemůže Česká obchodní inspekce v rámci kontrolní činnosti zasahovat do konkrétních uzavřených obchodních vztahů a z nich plynoucích závazků," dodal Fröhlich.

Helena Malá | Magazín PLUS+
Zavřít reklamu