Auto

Když budete v budoucnu zlobit americkou armádu, přijede na vás tohle monstrum. Jen tak nějakou raketkou ho samozřejmě nezastavíte...
Humvee definitivně končí. Jeho nástupcem bude tohle monstrum, které vyrábí společnost Oshkosh.
28. srpna 2015 06:47 /
Oshkosh
0
0
Americká armáda definitivně odepsala staré speciály Humvee. Není se čemu divit, protože konstrukčně je tohle auto opravdu hodně letité a současným potřebám už příliš nevyhovuje, přestože v terénu to je neuvěřitelně schopné auto. Už minulý rok se mluvilo o výběrovém řízení, ze kterého měl vzejít nástupce, teď definitivně víme, kdo to bude. Americká armáda přesedlá na hrůzu nahánějící Oshkosh JLTV.
Pro začátek je v plánu výroba 17 000 exemplářů za v přepočtu 160 miliard korun. V americké armádě je ale používáno 55 tisíc dosluhujících Humvee, takže se tahle zakázka může ještě pořádně rozrůst. Oshkosh JLTV je univerzální auto, které může vézt všechno možné. Bez výstroje váží zhruba šest tun, v plné polní to pak je o dvě tuny více. Výrobce mimochodem rovnou počítal s tím, že bude na palubě mnoho elektrických přístrojů, takže je jeho auto připraveno také pro zástavbu diesel-elektrického generátoru.
O technické stránce věci se toho ale moc neví a je otázkou, zda se to někdy dozvíme. Z dřívějších zpráv vyplývá, že má auto nezávislé odpružení, kdy se jednotlivá kola mohou propružit až o 508 mm. V terénu by se tohle monstrum mělo i díky schopnému podvozku pohybovat rychlostí až 110 km/h.
Pro začátek je v plánu výroba 17 000 exemplářů za v přepočtu 160 miliard korun. V americké armádě je ale používáno 55 tisíc dosluhujících Humvee, takže se tahle zakázka může ještě pořádně rozrůst. Oshkosh JLTV je univerzální auto, které může vézt všechno možné. Bez výstroje váží zhruba šest tun, v plné polní to pak je o dvě tuny více. Výrobce mimochodem rovnou počítal s tím, že bude na palubě mnoho elektrických přístrojů, takže je jeho auto připraveno také pro zástavbu diesel-elektrického generátoru.
O technické stránce věci se toho ale moc neví a je otázkou, zda se to někdy dozvíme. Z dřívějších zpráv vyplývá, že má auto nezávislé odpružení, kdy se jednotlivá kola mohou propružit až o 508 mm. V terénu by se tohle monstrum mělo i díky schopnému podvozku pohybovat rychlostí až 110 km/h.