Auto

Twin-Golf byla raketa, která se během dvou let proměnila v supersport maskovaný pod karoserií hatchbacku.
Auta z doby krále klacka: VW Twin-Drive z roku 1985 měl dva motory a stovku uměl za 4,6 s.
24. ledna 2015 08:45 /
retrorims.co.uk
0
0
Volkswagen se pustil do velice zajímavého projektu, který skončil v roce 1985 představením speciálu Twin-Golf. Jméno prozrazuje, že šlo o starý dobrý a dnes už legendární hatchback, který byl v něčem zdvojen. Chcete vědět, co to bylo? Rádi prozradíme. Tohle auto mělo dva spalovací motory. Jeden vpředu, druhý vzadu.
Automobilka tak vyřešila pohon všech čtyř kol. Oba dva motory byly stejné, šlo o jedna-osmičky disponující výkonem 195 koní a točivým momentem 220 Nm. Oba měly vlastní zapalování a pracovaly samostatně. Takže tenhle Golf mohl být předokolka, zadokolka nebo čtyřkolka. Když zabraly obě jednotky naplno, auto pokořilo stovku za 4,6 s a maximálně upalovalo 260 km/h.
Zajímavé je, že každý motor dostal jinou převodovku. Zatímco ten přední pracoval s třístupňovým automatem, ten zadní měl pětistupňový manuál. Oba diferenciály pak byly samosvorné. Twin-Golf se ukázal na závodech Pikes-Peak, kde v roce 1985 obsadil šestou příčku. Na vítězné Audi quattro Sport tenkrát ztratil 42 sekund.
Jenže tím příběh tohoto modelu nekončí. O rok později připravil Volkswagen ještě strašidelnější verzi. Původní motory vyměnil za jedna-trojky z Pola, nasadil systém přeplňování a rázem byl na světě hatchback s celkovým výkonem 500 koní! Opět šlo o speciál pro Pikes Peak.
V roce 1987 přišel dokonce ještě třetí Golf s dvojicí motorů. VW se opět vrátil k jedna-osmičkám, tentokrát ale už zůstalo přeplňování a celkový výkon se dostal za hranici 620 koní.
Automobilka tak vyřešila pohon všech čtyř kol. Oba dva motory byly stejné, šlo o jedna-osmičky disponující výkonem 195 koní a točivým momentem 220 Nm. Oba měly vlastní zapalování a pracovaly samostatně. Takže tenhle Golf mohl být předokolka, zadokolka nebo čtyřkolka. Když zabraly obě jednotky naplno, auto pokořilo stovku za 4,6 s a maximálně upalovalo 260 km/h.
Zajímavé je, že každý motor dostal jinou převodovku. Zatímco ten přední pracoval s třístupňovým automatem, ten zadní měl pětistupňový manuál. Oba diferenciály pak byly samosvorné. Twin-Golf se ukázal na závodech Pikes-Peak, kde v roce 1985 obsadil šestou příčku. Na vítězné Audi quattro Sport tenkrát ztratil 42 sekund.
Jenže tím příběh tohoto modelu nekončí. O rok později připravil Volkswagen ještě strašidelnější verzi. Původní motory vyměnil za jedna-trojky z Pola, nasadil systém přeplňování a rázem byl na světě hatchback s celkovým výkonem 500 koní! Opět šlo o speciál pro Pikes Peak.
V roce 1987 přišel dokonce ještě třetí Golf s dvojicí motorů. VW se opět vrátil k jedna-osmičkám, tentokrát ale už zůstalo přeplňování a celkový výkon se dostal za hranici 620 koní.