Zavřít galerii

Automobily, které se zapsaly do historie a navždy změnily svět

První skutečné auto Benz Patent – Motorwagen zahrnovalo několik zásadních inovativních prvků. V té době byl plnohodnotný dvoumístný vůz vybaven vysokootáčkovým čtyřtaktním motorem, který byl spolu s diferenciálem umístěn nad zadní nápravou a podvozek s rámem byly vyrobeny z ocelových trubek namísto dřeva, které se do té doby v konstrukci běžně používalo. / highsnobiety.com
Ford Model T byl revoluční ze dvou důvodů. Za prvé kvůli výhodám, které přinesla jeho výroba na standardizované montážní lince namísto ruční výroby a hlavně fakt, že byl vyroben stejně tak kvalitně. V té době byl automobil dostupný pouze velmi bohatým lidem a to spíše pro zábavu, než pro svůj dnešní účel. Toto však změnil Henry Ford, který svými dokonale vyladěnými firemními procesy, dokázal vyrobit automobil dostupný široké veřejnosti a to je druhý důvod proč je Model T navždy zapsán do historie. / highsnobiety.com
Cadillac byla založena původně Henry Fordem, ale po sporech s jeho akcionáři, během několika let společnost opustil. Cadillac však pokračoval a v roce 1912 představil automobil Cadillac Touring Edition, který pomohl zapsat společnost mezi výrobce luxusních automobilů. Jednalo se totiž o první automobil, který měl elektrický startér. Dříve se auta běžně startovala klikou a čím větší byl motor, tím větší sílu bylo potřeba k jeho natočení vynaložit. Tímto vynálezem se stalo plnohodnotné využívání automobilu, mnohem více dostupné i pro ženy, které měly do té doby s ručním startováním problémy. / highsnobiety.com
Essex byl založen automobilkou Hudson, jako její dceřiná společnost a měl za úkol postavit malé lidové auto. Essex zanikl v roce 1922, ale i za tu velmi krátkou dobu měla jeho existence velký dopad na celý automobilový průmysl. Postavil totiž první automobil s uzavřenou karoserií, který byl navíc cenově dostupný. Essex Closed Coach se stal jedním z nejoblíbenějších aut Ameriky 30. let minulého století. / highsnobiety.com
Pokud tedy Model T umožnil brázdit silnice masám lidí, tak Model 18 je přesunul do rychlého pruhu. Zcela nový vůz byl poháněn motorem 3,6 l V8 s plochou hlavou, který v první verzi produkoval skvělých 65 koní. Výkon vozu byl na svou dobu takový, že jeden z lupičů Clyde (z dvojice Bonie a Clyde), údajně psal Henrymu Fordovi děkovný dopis za to, že stvořil tak perfektní auto. / highsnobiety.com
Citroën Traction Avant - je francouzský výraz pro pohon předních kol, ovšem Citroën není první automobil s tímto typem pohonu. Citröen Traction Avant je však první masově vyráběný automobil s celokovovou karoserií a s předním náhonem kol. Výsledkem této pokrokové technologie byla poměrně nízká hmotnost a malá světlá výška celého vozu. Byl vybaven také hydraulickými brzdami, torzním zavěšením kol a celý automobil působil na svou dobu velmi futuristicky. / highsnobiety.com
Pokud Vás zajímají futuristické vize automobilek na autosalonech a máte rádi předprodejní sliby o připojení k internetu a bezpilotním řízení, tak za ně vděčíte právě Buick Y-job. Koncepty vymyslel Harley Earl proto, aby demonstroval nové technologie a designérské směry, přičemž se svým týmem bedlivě sledoval reakce veřejnosti. Y-job měl na svou dobu řadu futuristických technologií, jak byly vyklápěcí světlomety, elektrická okna a zaslepené zámky dveří. / highsnobiety.com
Volkswagen Beetle – toto autíčko bylo v Německu v podstatě to samé jako Ford Model T v USA. Jedno z nejoblíbenějších aut, bylo k vidění doslova po celém světě. Stejně jako Model T byl VW Beetle koncipován tak, aby byl jednoduchý, spolehlivý, úsporný a cenově dostupný. Výroba začala v roce 1938, ale prodeje se skutečně rozhýbaly až podruhé světové válce. Ve výrobě byl téměř nezměněn neuvěřitelných 65 let, tedy až do roku 2003. Za tu dobu vylétlo do celého světa téměř 21 miliónů VW Brouků. / highsnobiety.com
Stejně jako brouk a model T byl Fiat Cinquecento celosvětově jedinečné auto co do počtu vyrobených vozů. Fiat se však na rozdíl od VW vyráběl na základě licence, než pomocí přímé zámořské výroby automobilky Fiat. Jednalo se o první skutečné městské vozidlo, protože měřil necelé tři metry a měl dvoutaktní motor 498 kubických centimetrů. Ve výrobě vydržel slušných 18. let, až do roku 1970. / highsnobiety.com
BMC Mini bylo naprosto revoluční auto, které bylo navrženo jako ekonomické řešení během Suezké ropné krize v roce 1970. Mini od základů změnilo trh s malými automobily a definovalo dnešní běžné auto, s motorem nad přední hnanou nápravou. Díky tomuto rozložení prvků mělo perfektní trakci na kluzkém povrchu a jedinečné jízdní vlastnosti. Závodní speciál BMC Mini vyhrál třikrát Rallye Monte Carlo a spoustu dalších šampionátů. / highsnobiety.com
Audi Quattro Sport bylo představeno v roce 1980 na Ženevském autosalonu. V následujících letech se prosadilo jako skvělé rallyové auto a přispělo ke změně dosavadních pravidel o použití pohonu všech kol v těchto soutěžích. V letech 1982 – 1984 poráželo s přehledem všechny konkurenční vozy a stalo se tak navždy rallyovou legendou. Tento vůz prokázal světu obrovskou účinnost pohonu všech kol, zejména pak na nezpevněném povrchu, oproti náhonu pouze jedné nápravy. / Internet
Honda Insight z roku 1999 byl první moderní hybridní automobil, tak jak ho dnes známe. O několik měsíců předběhl komerčně mnohem úspěšnější Toyotu Prius a tak se i tento neúspěšný pokus Hondy zapsal do historie. Automobil na rozdíl od Priusu nebyl veřejností dobře přijat, převážně z důvodu malého počtu míst pro cestující. / highsnobiety.com
Tento vůz způsobil to, že lidé začali hybridní technologii brát vážně a vzbudil obdiv široké veřejnost i odborníků. Všechny sportovní vozy čelí výzvě v podobě stále se zvyšujících emisních nároku a bylo pouze otázkou času, kdy budou výrobci přinuceni využívat hybridní hnací ústrojí. V případě Porsche 918 je tato technologie použita vskutku excelentně. Motor 4.6 V8 se dvěma dalšími elektromotory na zadních nápravách poskytuje autu výkon 887 koní, rychlost až 350 km/h a to vše s kombinovanou spotřebou 11 l / 100km. Oproti Porsche GT je to úspora paliva a snížení emisí o téměř 50%. / highsnobiety.com
Další zajímavé články
Několik užitečných tipů na jarní údržbu vozu. Mohou vám ušetřit spoustu starostí a peněz!
12 nejdražších a nejkrásnějších aut z letošního ženevského autosalonu!
Nové Porsche Panamera bude i ve verzi kombi s 680 koňmi pod kapotou!
Tesla: Výroba nového, klíčového modelu již v červnu tohoto roku!
Zpět na článek