Další rána pro automobilový průmysl je na obzoru. Dochází totiž hořčík a jeho cena poroste
Čína jakožto největší dodavatel hořčíku na světový trh v posledních týdnech omezila jeho produkci. Hořčík je přitom v dnešní době nedílnou součástí výroby autombilů a nejen evropské automobilky se již připravují na jeho nedostatek, který může opět zkomplikovat dodávky některých součástí.
Experti již upozorňují, že pokud Čína produkci v dohledné době nezvýší, hořčíku začne být na trhu nedostatek a cena kovu se začne prudce zvyšovat. Hořčík se využívá v automobilovém průmyslu především jako součást kompozitních materiálů, které snižují hmotnost vozů.
Klíčová příměs slitin
Hmotnost aut je navíc stále větším tématem, protože při přechodu na elektromobilitu hraje váha obrovskou roli. Právě hmotnost automobilu je totiž klíčová pro zachování důležitých parametrů, jako je dojezd, rychlost a další.
Například mladoboleslavská Škoda Auto má hořčíku dostatek a případné výpadky by nemusely znamenat omezení. Společnost Škoda Auto využívá hořčík především pro výrobu slitin hliníku, tedy například pro výrobu dílů do motorů, převodovek a hliníkových kol.
Globální problémy
Mnozí výrobci již zajistili pro svou výrobu vozidel dostatek nových křemíkových čipů, na obzoru se tak ale nejspíše objevuje další problém. Už nyní je přitom běžné, že zákazníci čekají na nový vůz třeba i jeden rok. Pokud se vývoz hořčíku z Číny nevrátí na původní úroveň, pak se tyto čekací lhůty mohou ještě prodloužit. Tento trend má také za následek nedostatek ojetých automobilů v bazarech. Většina lidí totiž s prodejem váhá, a autobazary tak nemají co prodávat. Dále čtěte: (Technologický zázrak. Mozkový implantát umožnil ochrnutému muži překládat myšlenky do textové podoby).
Zdroj: Greencancogress.com.